جمعه 31 فروردین 1403   11:36:44
اخبار دانشگاه


1397/7/11 چهارشنبه همایش پاسداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان شنبه هفتم مهر ماه با همت امور فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان و با همکاری بسیج دانشجویی شهید همت، همایش بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سالن همایش های این دانشگاه برگزار گردید.

این همایش با حضور نماینده محترم مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان، شهردار و اعضای شورای شهر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، جمعی از روسای ادارات شهرستان و همچنین حضور ریاست، کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز اردستان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد.

در این همایش دکتر محمد ابراهیم ایرج پور رئیس دانشگاه، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و تقدیر از ایثارگری های رزمندگان و آزادگان اظهار داشت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس فرصت بسیار مغتنمی جهت یادآوری رشادت ها و جانفشانی های این عزیزان در آن روزهای بسیار سخت است.

 ایرج پور، تقدیر و تکریم و ارج نهادن مقام همه شهدا، آزادگان، رزمندگان و ایثارگران را هدف از برگزاری این جلسه عنوان کرد و اظهار داشت: مهمترین رسالت این جلسات انتقال از جان فشانی ها و افتخارات آن دوران به نسل های بعد از جنگ تحمیلی است.

 حجت الاسلام و المسلمین حسن دهشیری نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان نیز در این جلسه با اشاره به پیشرفتهای چشمگیر ایران درزمینه ارتقاء علمی و توسعه نظامی به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و  اظهار داشت: دوران دفاع مقدس دستاوردهای زیادی را برای انقلاب اسلامی در پی داشته که مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل تهاجمات فرهنگی حفظ نموده است .

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید صادق طباطبایی نژاد نماینده محترم مردم شهرستان اردستان در مجلس شوری اسلامی در همایش هفته دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدای دانشجو بیان داشت: تمام شهدای ما دانشجو هستند و این دانش را در مکتب حسین (ع) آموخته اند.

ایشان ضمن تقدیر از خانواده محترم شهدا که عزیزان خود را در راه انقلاب، دوران دفاع مقدس و همچنین در راه دفاع از حرم امامان معصوم (ع) تقدیم نمودند بیان داشت افراد انقلابی نمی بایست نقاط قوت و اهداف بلند مدت انقلاب را دور از نظر قرار داد مشکلات و موضوعات در همه عرصه ها وجود داشته و خواهد داشت مردم نباید میدان را خالی کنند و در تمامی عرصه ها باید حضور پر رنگ داشته باشند از مهمترین نقاط قوت و دستاوردهای انقلاب در حوزه نظامی بوده است که سسب گردیده هیچ یک از کشورهای منطقه ای و فرا منطقه ای حتی تصور تعرض به خاک کشور عزیزمان به ذهنشان خطور نکند.

ایشان با اشاره به عملیات تروریستی اخیر در اهواز بیان داشت ایثار و شهادت جز جدا نشدنی از فرهنگ مردم ماست فرهنگ ما فرهنگ حسینی است و به طور قاطع می گویم آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.     

در پایان از خانواده شهیدان محمد صادقی، رضا طالبی و محمد هدایتی که از تمامی این عزیزان از شهدای دانشجوی شهرستان اردستان بودند با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یادبود تجلیل شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر