چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403   04:05:36
اخبار دانشگاه
1395/2/21 سه‌شنبه بازدید از آثار تاریخی شهر زواره و طبیعت گردی همکاران دانشگاه پیام نور اردستان و زواره شنبه هجدهم اردیبهشت ماه نود وپنج معاونین محترم پیام نور استان جناب آقای دکتر جلالی و جناب آقای دکتر منصف به اتفاق دکتر ایرج پور رییس دانشگاه پیام نور اردستان و زواره و جمعی از کارکنان دانشگاه از برخی آثار تاریخی و باستانی شهر زواره بازدید کردند.

در بازدید از مسجد جامع زواره و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر،  آقای مهدی مشتاقی به عنوان کارشناس میراث فرهنگی شهرستان اردستان ابراز داشت، مسجد جامع زواره با قدمت نهصد و اندی سال که دو سال زودتر از مسجد جامع اردستان بنا شده است جزو قدیمی ترین مساجد چهار ایوانه است. ایشان به تمامی سؤالات جمع حاضر در خصوص ساخت مسجد جامع زواره پاسخ دادند.

سپس به اتفاق از خانه توریست زواره و کاروانسرای عامری بازدید به عمل آمد.

خانم عامری که به عنوان یکی از پنج بانوی برتر کارآفرین کشور از سوی ریاست محترم جمهور مورد تقدیر قرار گرفته، ضمن همراهی جمع حاضر توضیحات کاملی در خصوص ویژگی ها و ساختار کاروانسرا و همچنین مراحل خریداری و ترمیم آن ارائه نمودند.

سپس پس از پایان وقت اداری، طبیعت گردی هفتگی کارکنان دانشگاه اردستان و زواره در منطقه گونیان و صعود از بلندترین کوه آن منطقه با ارتفاع بیش از 1800 متر انجام شد. در این پیمایش آشنایی و گفتگو با آقای کوهی بنیان گذار ژله رویال ( شاهانه ) در ایران که نوع فرآوری و ارتقا یافته عسل است، حاصل شد. این پیمایش پس از اقامه نماز و شام به اتمام رسید. 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر