پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403   07:03:57
اخبار دانشگاه


1395/3/29 شنبه گام های اولیه برای راه اندازی مرکز رشد علم و فن آوری دکتر محمدابراهیم ایرج پور رئیس دانشگاه های پیام نور مرکز اردستان وزواره در ملاقات با دکتر غلامرضا کشمیری رئیس شهرک علمی – تحقیقاتی اصفهان از آمادگی کامل این دانشگاه برای راه اندازی مرکز رشد علم وفن آوری در این دانشگاه خبر داد
دکتر کشمیری رئیس محترم شهرک علمی – تحقیقاتی اصفهان در جریان سفری که به اردستان داشتند، در دیدار با فرماندار محترم و رئیس دانشگاه پیام نور این شهر نخستین گام عملی را برای راه اندازی مرکز رشد علم و فن آوری شهرستان برداشت. گفته شده این سفر در پاسخ دعوت رسمی جناب آقای مهندس غیور فرماندار شهرستان و جناب آقای دکتر ایرج پور رئیس دانشگاه پیام نور اردستان و زواره در دیداری که اسفندماه سال گذشته در محل شهرک علمی – تحقیقاتی اصفهان داشته اند انجام شده است.
در نشست بیست وششم اسفند ماه 94 در ساختمان شیخ بهایی شهرک ، طی مذاکراتی مقدماتی میان ددکتر کشمیری، معاونان و مدیران ارشد ایشان از یک سو و فرماندار و رییس دانشگاه از سوی دیگر انجام گردید توافقات اولیه جهت بررسی و امکان سنجی راه­اندازی یک مرکز رشد علم و فن­آوری در شهرستان اردستان حاصل شد. پس از آن بود که مهندس غیور ضمن برگزاری جلسات متعدد با مسؤولین دانشگاهها و اعضای علمی متخصص امر در شهرستان مقدمات کار را فراهم نمود و دکتر پیمان آقایی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور را به عنوان نماینده شهرستان در ارتباط با راه اندازی مرکز رشد تعیین کردند.
ایرج پور ضمن تأکید بر لزوم بازنگری در شیوه های ایجاد اشتغال پایدار در کشور، توجه به شرکت های نوپا و دانش بنیان را بخش جدا ناپذیر اقتصاد مقاومتی دانست و نقش دانشگاه ها ومراکز آموزش عالی را در این خصوص برجسته و غیر قابل جایگزین برشمرد. وی که رئیس شهرک علمی – تحقیقاتی اصفهان را در جریان بازدید از امکانات و پتانسیل های شهرستان برای راه اندازی مرکز رشد همراهی می کرد،  ازآمادگی کامل این دانشگاه برای هرگونه در اختیار قراردادن ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی و تأمین نیروی انسانی لازم خبرداد.
مرکز رشد یک سازمان حمایتی است. این مرکز از کارآفرینانی که به دنبال راه اندازی کسب و کارهای جدید و فناورانه هستند حمایت می نماید تا بتوانند ضمن راه اندازی کسب و کار جدید و مبتنی بر دانش روز در جامعه ایجاد شغل نموده و با ارائه کالاها و خدمات تخصصی و فناورانه خود هم سطح فناوری در جامعه را ارتقاء داده و هم بتوانند از این رهگذر منافع مادی خود را نیز تأمین نمایند. بنابر این نوپا بودن کسب و کار جدید، تخصصی و فناورانه بودن موضوع آن و قابلیت تتجاری شدن محصولات ( کالا / خدمات ) سه شاخص مهم برای عضویت در مراکز رشد هستند.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر