پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403   10:31:21
اخبار دانشگاه

1395/8/11 سه‌شنبه راه اندازی کتابخانه دیجیتال دانشگاه پیام نور مرکز اردستان سه شنبه چهارم آبان ماه با حضور ریاست و پرسنل محترم علمی و اداری دانشگاه پیام نور مرکز اردستان، کتابخانه دیجیتال این مرکز دانشگاهی افتتاح گردید.

دانشگاه پیام نور مرکز اردستان افتخار دارد که جزء اولین مراکز و واحد های دانشگاهی پیام نور است که در این راه قدم نهاده و کار خود را به نحو مطلوبی به ثمر رسانده است. این پروسه که به پیشنهاد و همت ریاست دانشگاه و همکاری مسئول محترم کتابخانه از آبان ماه سال گذشته رقم خورده بود خوشبختانه در آبان ماه سال جاری با ثبت 000/12 جلد کتاب به پایان رسید.

این کتابخانه تمام الکترونیک در سامانه کتابخانه ( ثنا ) موجود بوده و قابلیت پاسخگویی به نیاز مراجعین را در کمترین زمان ممکن داراست در گذشته دسترسی به منابع کتابخانه بسیار محدود بود و دانشجویان برای استفاده از کتاب‌ها می بایست زمان زیادی به را صرف نمایند لیکن در حال حاضر به گونه ای است  که در مدت زمان 30 ثانیه قابلیت دسترسی به کتاب برای دانشجویان فراهم می باشد.

بلافاصله در نشست اداری دانشگاه که در سالن مجاور کتابخانه با حضور ریاست و پرسنل علمی و اداری دانشگاه برگزار گردید دکتر محمد ابراهیم ایرج پور ریاست محترم دانشگاه پیام نور مرکز اردستان به اهمیت کتاب و کتابخوانی پرداخت و ابراز داشتند یکی از شاخصه ­های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت علمی و فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتابخوانی مردم آن مرز و بوم است و به عقیده اینجانب، کتاب بیش از درس و معلم به انسان می آموزد و دانشگاه واقعی، جایی است که مجموعه ای از کتاب در آن جمع آوری شده باشد.

ایشان همچنین به خرید کتاب های ارزنده به مبلغ 000/000/20 ریال در اوایل دوره ریاست خود اشاره کردند و گفتند این بودجه به استان برگشت شده بود که با پیگیری های مکرر توانستیم آن را احیا نموده و صرف خرید کتاب و تجهیز کتابخانه نماییم.

 در ادامه ایشان ضمن مقایسه کتابخوانی در کشورهای اروپایی و کشورمان عزیزمان، افزودند با وجود اقدامات، تلاش ها و توصیه های صورت گرفته در حوزه کتاب و کتابخوانی در طول سال ها، همچنان شاهد بی­ مهری به کتاب و کتابخوانی در کشور هستیم تا جایی که هنوز هم نرخ سرانه مطالعه در کشور بین ارقام 2 تا 5 دقیقه در نوسان است.  

در پایان آقای علیرضا امینی مسئول کتابخانه ضمن تقدیر و تشکر از ریاست دانشگاه به جهت جدیت و پشتیبانی و همچنین تمام عزیزانی که ایشان را یاری نمودند، گزارش مختصری از وضع پیشین و کنونی کتابخانه و آمار کتب ثبت شده ارائه نمودند.

در پایان ریاست دانشگاه با اهدای لوح سپاس از زحمات مسئول کتابخانه تجلیل نمودند  و آرزوی توفیق و سربلندی ایشان در تمام مراحل زندگی، به ویژه خدمت به جمهوری اسلامی ایران را خواستار شدند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر