جمعه 10 فروردین 1403   00:57:37
اخبار دانشگاه



1395/8/11 سه‌شنبه برگزاری نشست تخصصی با موضوع فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان دومین نشست تخصصی با موضوع فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی با حضور مسئولین ادارات ، سازمانها و نهادهای شهرستان اردستان به میزبانی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان به گستردگی و شیوع فضای مجازی اشاره و اظهار داشت: می بایست به دنبال راهکارهایی جدید در خصوص رویارویی با مسئله فضای مجازی بود.

دکتر محمد ابراهیم ایرج پور  ضمن اشاره به ضعفهای فرهنگی  فرهنگی  در این خصوص گفت:زمانی می توان فرهنگ جامعه ای را بالا برد که اندیشه و تفکر افراد در جامعه ارتقا یابد که می توان بخش عمده ای از این اندیشه را توسط مطالعه و تقویت باورهای دینی تامین نمود.

ایرج پور ضمن مقایسه کتابخوانی در کشورهای اروپایی و کشورمان، افزودند با وجود اقدامات، تلاش ها و توصیه های صورت گرفته در حوزه کتاب و کتابخوانی در طول سال ها، همچنان شاهد بی­ مهری به کتاب و کتابخوانی در کشور هستیم تا جایی که هنوز هم نرخ سرانه مطالعه در کشور بین ارقام 2 تا 5 دقیقه در نوسان است. 

سپس حجت الاسلام و المسلمین  حیدری رئیس اداره تبلیغات اسلامی  شهرستان اردستان گفت:  در حوزه فضای مجازی در حد شعار باقی مانده ایم و دشمن، بنیان خانواده را هدف گرفته است و در ادامه ضمن اشاره به  سخن مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) که می فرمایند چرا روحانیون با فضای مجازی فاصله دارند، افزود: روحانیت می بایست در حوزه فضای مجازی آموزش ببیند تا بتواند در این زمینه فعالیت نماید.

در ادامه نشست  حیدری رئیس سازمان آموزش و پرورش زواره به تاثیرات فضای مجازی بر کاهش مطالعه اشاره نمود و فضای مجازی را بخشی از نیاز مردم دانست و گفت:به جای سرکوب و مقابله با فضای مجازی،  می بایست افراد جامعه خصوصا قشر جوان را آگاه و تغذیه نماییم.

دکتر پیمان آقایی عضو هیات علمی دانشگاه  پیام نور مرکز اردستان نیز اظهار داشت: کشور ما همیشه مورد تهدید بوده و این تهدید در فضای مجازی تشدید شده است فضای مجازی تمامی گروه های سنی را درگیر کرده و می بایست از افراد خبره جهت کار تخصصی استفاده نمود. در این جلسه جزوه تخصصی و پژوهشی آسیب ها و فرصت های فضای مجازی که با همت امور فرهنگی و استادان دانشگاه پیام نور اردستان تهیه شده بود، به اعضای جلسه تقدیم شد.

مصوبات جلسه :

1 – برگزاری جلسات دسته بندی شده جهت تبیین فضای مجازی

2 – آگاه سازی خانواده ها

3 – دعوت از حقوق دانان و وکلایی که در حوزه پرونده های مجازی و سایبری فعالیت داشته اند.

4 – ایجاد کانال های کنترل شده در دانشگاهها، ادارات و سازمان ها

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر