شنبه 1 اردیبهشت 1403   06:35:11
اخبار دانشگاه

1395/8/29 شنبه تبیین اقتصاد مقاومتی با حضور مدیر علمی و پژوهشی بسیج دانشجویی استان اصفهان در دانشگاه پیام نوراردستان برگزار شد در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم های یک جانبه و غیرانسانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف متوقف کردن برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران، واژه ی جدید «اقتصاد مقاومتی» توسط مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) به ادبیات اقتصادی کشور اضافه و به فراخور حال و روز اقتصاد کشورمان مورد بحث قرار گرفته است.

در این راستا شنبه بیست و دوم آبان ماه کارگاهی با موضوع " تبیین اقتصاد مقاومتی " با حضور مدیر علمی و پژوهشی بسیج دانشجویی استان اصفهان در دانشگاه پیام نور اردستان برگزار گردید.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، دکتر محمد ابراهیم ایرج پور ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی خدمت آقای نادر الاصلی مدیر علمی و پژوهشی بسیج دانشجویی استان اصفهان و دانشجویان حاضر در جلسه به بیان نکاتی چند در خصوص اقتصاد مقاومتی پرداخت.

ایرج پور بیان داشتند هم دانشگاه ها، هم دستگاه های دولتی، هم آحاد مردمی که خوشبختانه توانائی و استعداد این کار را دارند، چه از لحاظ علمی، چه از لحاظ توانائی های مالی، باید تلاش کنند مسئولیت زمان خود و مقطع تاریخی حساس خود را بشناسند و به آن عمل کنند. این که بگوییم« اقتصاد مقاومتی»، این یک شعار نیست؛ این یک واقعیت است.

ایشان در ادامه افزود مسئله ی دیگر در سرفصل اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است. شرکت های دانش بنیان و فعالیت های اقتصادی دانش بنیان جاده ی باز و امیدبخشی است و ما با استعدادهای برجسته ای که داریم می توانیم با کمک از این بخش در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی نقش مطلوبی ایفا کنیم که خوشبختانه در این راستا مرکز رشد علم و فناوری در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان راه اندازی می شود و زیر ساخت های لازم برای توسعه این مرکز دانشگاهی پیش بینی شده است.

ایشان در ادامه گفتند مسئله ی مدیریت مصرف، یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است؛ یعنی مصرف متعادل و پرهیز از اسراف و تبذیر. هم دستگاه های دولتی، هم دستگاه های غیر دولتی، هم آحاد مردم و خانواده ها باید به این مسئله توجه کنند؛ که این واقعاً در شرایط حاضر مانند جهاد است.

سپس جناب آقای مهندس نادر الاصلی به تشریح ارکان اقتصاد مقاومتی، الزامات اقتصاد مقاومتی و استفاده ی حداکثری از زمان، منابع و امکانات در این راستا پرداختند و ابراز داشتند در قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهید احمدی روشن با چهار محور فرهنگ سازی، حل تخصصی مسائل، مطالبه گری و هدف مند سازی تحقیقات دانشجویی مشغول جهاد اقتصادی شده ایم و باید به خاطر داشت هسته های علمی را با محوریت پیشرفت و مولفه های ظرفیت، اولویت و فرمایشات رهبر معظم انقلاب ( مد ظله العالی ) تشکیل دهید.

در پایان ضمن جمع بندی مطالب و نتیجه گیری، از حضار در جلسه پذیرایی به عمل آمد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر