جمعه 31 فروردین 1403   04:56:40
اخبار دانشگاه

1395/8/29 شنبه کرسی آزاد اندیشی با موضوع ازدواج، سنتی یا مدرن در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان برگزار گردید به همت امور فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان دوشنبه بیست چهارم آبان ماه با حضور دانشجویان، اساتید، پرسنل و اصحاب رسانه کرسی آزاد اندیشی با موضوع ازدواج، سنتی یا مدرن در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار گردید.

در ابتدای جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، از افراد حاضر در جلسه دعوت به عمل آمد تا در دو گروه موافق و منتقد در جایگاه حاضر شوند.

 این برنامه با هدف بررسی روابط قبل از ازدواج و تاثیر آن در موفقیت ازدواج و جهت افزایش آگاهی دانشجویان از معایب و مزایای "ازدواج سنتی و مدرن" با حضور سرکار خانم دردشتی استاد دانشگاه و مشاور خانواده بعنوان داور  برگزار شد.

گروه موافق ازدواج سنتی بیان داشتند اشکال ازدواج هاى مدرن در این است که در بسیارى از مواقع پسر و دختر از دید احساسى به مسأله نگاه مى کنند و بدون داشتن آگاهى تن به این ازدواج ها مى دهند و مشکلات آنها پس از شروع زندگى مشترک در زیر یک سقف، مشخص شده و بروز مى کند.

گروه موافق ازدواج مدرن نیز عنوان کردند که نمى شود کاملاً به ازدواجهاى سنتى بازگشت ولى ازسوى دیگر هم نمى شود کاملاً آن را ندیده گرفت. باید به جوانان فرصت داد با همسر آینده خود و یا کسى که او را براى همسرى درنظرگرفته اند، صحبت کنند.

 سپس سرکار خانم دردشتی به تبیین موضوع " ازدواج مدرن یا سنتی " برای دانشجویان حاضر در جلسه پرداخت و دقت، اختیار، تناسب، مشورت، تحقیق، توکل و دقت در تعیین معیارها را از جمله ویژگی‌های یک ازدواج موفق برشمرد.

 وی افزود: زندگی خوشبخت را به مثلثی تشبیه کنیم، ملاک و معیار، اشخاص و خانواده سه ضلع آن است.

در پایان، مطالب کرسی توسط داور بشرح ذیل جمع بندی گردید:

بعضی ها به ازدواج های سنتی اعتقاد دارند و تنها راه رسیدن به سعادت را در این مسیر می دانند و برخی دیگر ازدواج مدرنیته، اما هیچ کدام از روش های سنت و مدرنیته روش کاملی نیستند و بهترین و مطمئن ترین روش راه میانی آنهاست. در این حالت فرد باید تحت نظارت خانواده ها با فرد مقابل آشنا شده و با مدیریت روابط با فرد مقابل آشنا شده و در مورد ازدواج با او تصمیم بگیرد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر