جمعه 7 اردیبهشت 1403   00:27:00
اخبار دانشگاه
1395/9/15 دوشنبه کارگاه آموزش، اطلاع رسانی و آزمایش Hiv در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان آمارهای منتشر شده نشان می دهد که در دنیا بالغ بر 36 میلیون نفر و در ایران 000/100 مورد مبتلا به ویروس Hiv وجود دارد و طبق پیش بینی ها تا 5 سال آینده آمار مبتلایان در کشور به بیش از 000/150 نفر خواهد رسید. به این دلیل و در راستای لزوم اطلاع رسانی و راه های پیشگیری و انتقال این بیماری، شنبه ششم آذر و در آستانة روز جهانی ایدز، کارگاهی با همکاری مرکز بهداشت شهرستان اردستان در دانشگاه پیام نور برگزار گردید.

این کارگاه با هدف آشنایی شرکت کنندگان با بیماری ایدز و ویروس آن ، سیر بیماری، راه های تشخیص و  انتقال ویروس و  چگونگی بقای آن در خارج از بدن، گروه های پرخطر و باورهای غلط در مورد ایدز و سایر مباحث مرتبط تشکیل شد و در ضمن آن، به آزمایش رایگان Hiv برای دانشجویان داوطلب پرداخت.

دکتر ایرج پور رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان، در بازدید از این کارگاه ضمن مشارکت داوطلبانه در این آزمایش و ابراز خیر مقدم و قدردانی از زحمات مسئولین مرکز بهداشت شهرستان، به اهمیّت فعالیّت این مرکز در ارائة خدمات کاهش آسیب ویروس Hiv اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد با انجام این آموزش ها گام هایی مؤثر در کاهش این بیماری برداشته شود. سپس  از تمامی دانشجویان خواست که در جهت ارتقای سطح معلومات و در امان ماندن از آسیب مذکور در کارگاه شرکت کرده و تمام تلاش خود را برای استفاده از مطالب این نشست به کار گیرند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر