پنجشنبه 9 فروردین 1403   20:33:12
اخبار دانشگاه


1395/10/1 چهارشنبه همایش اسرار نماز در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان برگزار گردید سه شنبه 23 آذر ماه دانشگاه پیام نور مرکز اردستان میزبان معاونت ستاد اقامه نماز استان اصفهان حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا رنجبر بود در این مراسم که تحت عنوان اسرار نماز برپا شده بود شرکت پر رنگ دانشجویان، اساتید و کارکنان و همچنین حضور جمعی از مسئولین شهر از جمله معاونت شواری امر به معروف و نهی از منکر و رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آقای منصور خانی، و همچنین آقای کبریایی رئیس ستاداقامه نماز شهرستان قابل توجه و اهمیت بود.

پس تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، دکتر محمد ابراهیم ایرج پور ریاست دانشگاه ضمن عرض خیرمقدم و خوش آمدگویی خدمت حاج آقا رنجبر و دیگر حضار، بیان داشتند نباید در جامعه به دنبال برپایی نمازهای تحمیلی و یا صوری بود بلکه امیدواریم افراد جامعه با عشق و علاقه درونی در نمازهای جماعت حضوری پرشور داشته باشند.

وی گفت: همه باید به ویژه خانواده‌ها تلاششان بر این باشد تا از دوران کودکی و نوجوانی فرزندان خود را نسبت به اقامه نماز آن هم نماز اول وقت همراه با تزکیه نفس ترغیب و تشویق کنند تا زمینه‌ای فراهم آید که بتوان نارسایی‌ها و مشکلات جامعه را با تکیه بر روح معنویت، یکی پس از دیگری برطرف کرد.

پس از آن منصور خانی ضمن تشکر از ریاست دانشگاه از برپایی این مراسم، ابراز داشت دانشگاه پیام نور مرکز اردستان رابطه ای فعال با این شورا دارد و به حمد الهی و پیگیری های رئیس این دانشگاه، شاهد برگزاری مراسم های با شکوهی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در این دانشگاه هستیم.

در ادامه سخنران اصلی مراسم حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای رنجبر به ایراد سخن پرداخت و گفت یکی از مهم‌ ترین دستوراتی که در اسلام سفارش زیادی به آن شده نماز است اگر نماز در وقت خودش به آسمان بالا رود، به صورتی درخشان به سوی صاحبش باز می‌گردد و می‌گوید: " مرا حفظ کردی، خدا تو را حفظ کند! " اما اگر در غیر وقت آن خوانده شود، به صورتی تاریک به سوی صاحبش باز می‌گردد و می‌گوید:  " مرا تباه کردی. خدا تو را تباه گرداند  "

همچنین ایشان افزودند در دنیای امروز همه افراد به دنبال آرامش هستند لذا با توجه به جایگاه و اهمیت نماز در تمامی شرایع و ادیان، به خصوص جایگاه رفیع آن در دین مبین اسلام، آرامش واقعی رامی توان در نماز اول وقت که همراه با تزکیه نفس باشد پیدا کرد. با تدبّر در آیات و روایات و جستجو در مطالب روان پزشکی، دینی، اخلاقی و... این فرضیه ثابت گردیده که نماز در تسکین دردهای جسمی و ایجاد آرامش روحی دخالت مستقیم دارد.

در پایان، جلسه به صورت پرسش و پاسخ درآمد و دانشجویان سوالات خود را در این خصوص بیان داشتند و ایشان با سعه صدر به سوالات پاسخ داد.

پس از اتمام همایش دانشجویان، اساتید و کارکنان در مجتمع فرهنگی دانشگاه حاضر و نماز را به امامت حاج آقای نجفی امام جماعت دانشگاه بر پا کردند.

معاونت ستاد اقامه نماز استان اصفهان نمازخانه و مجتمع فرهنگی دانشگاه را یکی از زیباترین و بهترین نمازخانه های دانشگاهها در سطح استان ارزیابی کرد و از ریاست دانشگاه از اختصاص چنین فضایی برای برپایی نماز و اهمیت ویژه ای که ایشان برای این فریضه مهم الهی قائل بوده اند تشکر و قدردانی کرد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر