جمعه 31 فروردین 1403   18:09:54
اخبار دانشگاه
1395/11/1 جمعه اردوی زیارتی سیاحتی، دانشجویی مشهد مقدس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان با لطف و استعانت از پروردگار بی همتا و مدد از سلطان دلهای عاشق ، حضرت علی بن موسی الرضا (ع ) طبق برنامه مصوب در شورای فرهنگی دانشگاه، به پیشنهاد ریاست و به همت امور فرهنگی دانشگاه جهت بصیرت افزایی و افزایش نشاط معنوی دانشجویان اردوی زیارتی سیاحتی دانشجویی مشهد مقدس با شرکت 42 نفر از دانشجویان خواهر در تاریخ چهارشنبه 29 دی ماه لغایت دوشنبه 4 بهمن ماه به مدت 5 روز برگزار گردید.

سفر وسیله شناخت است،هم شناخت خود،هم شناخت دیگران.چون رنجها و سختیهای مسافرت و حالات فوق العاده،جوهره انسان را می نمایاند و خصتهای درونی بروز می کند.حتی انسان میزان تحمل و مقاومت و کاردانی و تجربه خود را هم در سفر می تواند محک بزند.


با لطف و استعانت از پروردگار بی همتا و مدد از سلطان دلهای عاشق ، حضرت علی بن موسی الرضا (ع ) طبق برنامه مصوب در شورای فرهنگی دانشگاه، به پیشنهاد ریاست و به همت امور فرهنگی دانشگاه جهت  "بصیرت افزایی و افزایش نشاط معنوی دانشجویان" اردوی زیارتی سیاحتی دانشجویی مشهد مقدس با شرکت 42 نفر از دانشجویان خواهر در تاریخ چهارشنبه 29 دی ماه لغایت دوشنبه 4 بهمن ماه به مدت 5 روز برگزار گردید.

دانشجویان راس ساعت 16 روز چهارشنبه  29 دی ماه با حضور مسوولین دانشگاه و جمعی از اولیای محترم دانشجویان که به منظور بدرقه زائران امام رضا (ع) گرد هم آمده بودند ، سوار بر اتوبوس شده و دانشگاه پیام نور مرکز اردستان را به مقصد مشهد مقدس ترک نمودند.

اتوبوس حامل دانشجویان از جاده طبس به سمت مشهد مقدس حرکت نمود دانشجویان نماز مغرب و عشاء را در شهرستان خور و بیابانک اقامه نمودند و شام را نیز در همان مکان صرف نمودند در ادامه مسیر دانشجویان از زیارت امامزاده حسین بن موسی کاظم ( ع ) طبس فیض بردند و نماز صبح را در روستایی حوالی مشهد مقدس اقامه کردند.

اتوبوس به ایستگاه مشهد رسیده و زائران امام هشتم را به سلامت راهی آستان با عظمت ایشان  نمود . مسیر بسیار طولانی بود ، اما عشق به زیارت امام دلها،‌ گویی خستگی را از تن و جان به در برده بود همه مشتاق زیارت بودند و برای دیدن بارگاه نورانی حضرتش لحظه شماری می کردند.

اتوبوس ترانسفر هتل در ایستگاه زائرمنتظر زائران رضوی بود . افراد سوار بر اتوبوس شده و به سمت هتل آپارتمان گلدیس  واقع در خیابان امام رضای 8 حرکت کردند.

باب الرضا مسیری بود که همه افراد از آن وارد صحن جامع رضوی  می شدند. اذن دخول و پس از  آن اشک شوق و قدمهای سنگین از گناه و چشمهای ملتمس که گویی فقط به کرم ارباب دل بسته اند و به راستی که حرمش قطعه ای از بهشت است.

از برنامه های این اردوی زیارتی برون شهری ، می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

·         زیارت حرم مطهر امام مهربانی ها، حضرت علی بن موسی الرضا (ع)

·         بازدید از بخش های مختلف آستان قدس رضوی

·         زیارت قبور چند تن از علمای مدفون در آستان قدس رضوی

·         حضور در منطقه تفریحی گردشگری طرقبه و چالیدره ( استفاده از تلکابین، قایق سواری و سینما 5 بعدی )

·         حضور در بازارها و مراکز خرید

دانشجویان چند صباحی از زیارت صحن با صفای این امام بزرگوار مسرور شدند و در صبحگاهان ترنم سرود نقارههایش روح و جانشان را صفا بخشید. بعد از چند روزی به خدمت رسیدن کم کم لحظه جانسوز وداع را دیدند که پی در پی به دنبالشان میگشت.

 سرانجام یکشنبه 3 بهمن ماه ، دانشجویان و سرپرست همراه ، پس از برگزاری مراسم وداع با حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در صحن انقلاب اسلامی، بر خلاف میل قلبی خود ، بارگاه ملکوتی آن امام همام را ترک و عازم شهرستان اردستان شدند و در نهایت روز دوشنبه ، درب اصلی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان با حضور چندی از کارکنان دانشگاه که به استقبال دانشجویان آمده بودند این سفر معنوی به پایان خودش رسید.

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر