پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403   22:50:14
اخبار دانشگاه
1395/11/20 چهارشنبه به مناسبت ایام الله دهه فجر دیدار با تنها شهید انقلابی شهرستان اردستان با حضورمسئولین دانشگاه پیام نور مرکز اردستان در زمانیکه رژیم سفاک پهلوی شراره های آتش و خون را بر کشور زیبایمان فرو می ریخت کوکب پر فروغ هستی ندایهل من ناصر” حسین ( ع ) را پاسخ گفت و سینه ی پر خون عزیزی را با جنون عشق آغشته نمود.

سید امان اله فائق در 26/02/1338 در خانواده ای مذهبی در شهرستان اردستان چشم به جهان گشود پس از اتمام دوره دانش آموزی در رشته برق در دانشگاه به ادامه تحصیل پرداخت و با اوج گیری جریانات انقلاب اسلامی در جرگه انقلابیون درآمد .

دانشجوی شهید " سید امان اله فائق " شخصیتی خوش اخلاق و خوش رو بودند که به نماز در مسجد اهمیت زیاد می دادند، بخصوص از زمانیکه بوی انقلاب و امام ( ره ) مشامش را عطرآگین ساخته بود این علاقه دو چندان شد و در این زمینه مشوق بسیاری از جوانان گردید.

وی که جزء دانشجویان مبارز و آگاه بود با اوج گیری قیام ملّت مسلمان بر علیه رژیم پهلوی، به تدارک و رهبری قیام مردم شهرستان اردستان پرداخت و سرانجام در روز 24 آذر 1357 در حالی که پیشاپیش مردم حرکت می کرد با اصابت گلوله دژخیمان شاه به ملکوت قدسیان و وصال محبوبش پرواز نمود و شربت شهادت نوشید.

به مناسبت ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تجدید میثاق با این بزرگ مردان تاریخ ایران، سه شنبه 19 بهمن ماه با حضور مسئولین دانشگاه پیام نور مرکز اردستان در منزل شهید امان اله فائق ( تنها شهید مبارزات سال 57 اردستان ) با  خانواده این شهید والامقام دیدار و گفت ‌وگو شد.

ابراهیم زاهد زاده در این دیدار با تجلیل از صبر، ایثار و فداکاری‌های خانواده معظم شهیدان وایثارگران، گفت: خانواده شهدا، فرزندان برومند خود را  در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند و این اجری بی پایان در نزد خدای متعال خواهد داشت.

ایشان همچنین افزودند هدف از دیدار با خانواده های شهدا،ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و الگو گیری از این خانواده این دلیرمردان در مسیر معنوی زندگی است.

وی ادامه داد: خانواده های معظم شهدا میراثی گرانبها و الگو برای انقلاب اسلامی به شمار می روند و دیدار از این خانواده ها موجب عزت و پالایش روح انسان می شود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر