جمعه 31 فروردین 1403   09:44:50
اخبار دانشگاه
1395/12/27 جمعه عطر گل محمدی فضای دانشگاه پیام نور مرکز اردستان را در بر گرفت دکتر محمد ابراهیم ایرج پور : حفاظت از محیط زیست و درختان و صرفه جویی در مصرف آب باید فرهنگ شود .

دکتر محمد ابراهیم ایرج پور  رئیس دانشگاه، در جمع کارکنان و دانشجویان ضمن تبریک هفته منابع طبیعی، اظهار داشت: این روز نوید بخش تازگی‌، شادابی، طراوت، سرسبزی و تحول است.

ایشان در ادامه بیان داشت دانشگاه پیام نور مرکز اردستان از پانزدهم اسفند ماه تا کنون نزدیک به 1400 اصله نهال به فضای سبز دانشگاه اضافه نموده است.

ایرج پور همچنین با اشاره به قرار گرفتن شهرستان اردستان در منطقه خشک و کویری و کمبود آب  در این شهرستان اظهار داشت جهت تهیه نهال، با کارشناسان ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی مشورت کردیم و نسبت به خرید 1000 اصله گل محمدی 100 اصله زیتون و 300 اصله سرو و کاج که تمامی آن ها در مقابل کم آبی مقاوم هستند اقدام نمودیم.

وی افزود دانشگاه پیام نور به عنوان یک مرکز علمی سعی داشته است در مصرف آب و بهره وری بیشتر از آب پیشگام باشد که در جهت اثبات این ادعا اقدامات لازم در خصوص آبیاری قطره ای صورت پذیرفته است.

 ایرج پور در ادامه ابراز داشت با کاشت درختان باید خانه تکانی دل هم داشته باشیم، اگر غصه، غم‌ها، کدورت‌ها و ناملایماتی در دل داریم با کاشت درختان در همین زمین دفن و با تجدید قوا و نیت خالص وارد سال جدید شویم.

وی در پایان گفت: امیدواریم خداوند توفیقی به ما بدهد که همانگونه که در بخش علمی و آموزشی وظیفه خود را انجام می دهیم در بخش مسائل عمومی و زیست‌ محیطی هم تلاش فراوانی داشته باشیم.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر