سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403   18:52:08
اخبار دانشگاه
1396/3/6 شنبه همـایش ازدواج سالم و سیاست های جمعیتـی در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان سه شنبه 26 اردیبهشت ماه با حضور مسئولین و دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز اردستان و همچنین با همکاری و حضور معاون و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان همایش ازدواج سالم و سیاست های جمعیتی در راستای ارتقای آگاهی، نگرش و توانمندی سازی دانشجویان در زمینه مراقبت ازخود و ایجاد فضای مثبت در خصوص ازدواج سالم در سالن همایش های این دانشگاه برگزار گردید.

ابتدای مراسم ابراهیم زاهد زاده مسئول دفتر ریاست دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم و خوشامدگویی بیان داشت از مهم ترین تصمیمات و بزرگ ترین دغدغه های جوانان جامعه، ازدواج سالم و موفق است اگر می خواهید ازدواجی سالم داشته باشید و به روشی عاقلانه ازدواج کنید و از انتخاب خود پشیمان نشوید بهتر است از برخی روش های مناسب پیروی کنید تا همسری ایده آل پیدا کنید.

وی اظهار داشت بیش از ۸۰ درصد مراجعان به مراکز مشاوره، کسانی هستند که به دلیل اختلافات زندگی مشترک یا مسائلی مربوط به اختلالات زناشویی مراجعه می کنند. پس لازم است پیش نیازها و اصولی که پایه های زندگی مشترک را تشکیل می دهند، کاملا بشناسیم.

سپس جناب آقای دکتر حاج مالیان معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان در جایگاه حاضر شد و گفت با عنایت به  ابلاغ سیاست های جمعیتی مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) و سیاست های جمعیتی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس ، در این همایش به فرهنگ سازی در زمینه شناساندن ابعاد مختلف معنوی، اجتماعی و روانی ازدواج در سنین مناسب، مضرات ازدواج دیرهنگام و مهارت های همسرگزینی مناسب و ارتقای سلامت اجتماعی جوانان و پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز اشاره می گردد.

در ادامه سرکار خانم ناهید بازاری کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در جایگاه حاضر شد و به تشریح تغییر سیاست های جمعیتی از قبیل تغییرات نرخ جمعیت و مقایسه آمار ازدواج، تولد و طلاق در کشورمان با سایر کشورها پرداخت.

همچنین آقای مرتضی عابدان زاده از دیگر کارشناسان حاضر در همایش، به تشریح روابط دختر و پسر قبل از ازدواج پرداخت و ویژگی های یک ازدواج سالم و موفق را برای دانشجویان بیان داشت.

از برنامه های جانبی این همایش، اجرای برنامه شاد استندآپ کمدی با موضوع ازدواج و برگزاری مسابقات جذاب دیگر بود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر