جمعه 10 فروردین 1403   17:55:36
اخبار دانشگاه

1396/4/10 شنبه نخستین تفاهم نامه راه اندازی مرکز خلاقیت و نوآوری دانشگاه پیام نور در مرکز اردستان امضا شد دانشگاه پیام نور مرکز اردستان از اواسط سال 1394 به دنبال راه اندازی مرکز رشد و شرکت های دانش بنیان بود.

از آنجا که موثرترین راهکار عملی برای ارتباط علم و صنعت، شرکت های دانش بنیان شناخته شده اند و از مهمترین وظایف نانوشته دانشگاه ها ایجاد فضای مناسب برای پیوند دانش و اقتصاد است. دانشگاه پیام نور مرکز اردستان از اواسط سال 1394 به دنبال راه اندازی مرکز رشد و شرکت های دانش بنیان بود. در این مسیر دشوار که برای نخستین بار در دانشگاه پیام نور استان اصفهان انجام می گرفت، فرمانداری اردستان و ستاد دانشگاه پیام نور استان نیز مساعدت لازم را به عمل آوردند تا پس از برگزاری بیش از 30 جلسه رسمی در سطح دانشگاه، فرمانداری و ستاد استان، تفاهم نامه راه اندازی مرکز رشد و خلاقیت با همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، فرمانداری شهرستان اردستان و دانشگاه پیام نور مرکز اردستان فراهم شد و امضای رسمی آن در جلسه شورای اداری شهرستان اردستان در روز شنبه 3 تیر ماه حضور حجت الاسلام صادق طباطبایی نژاد، نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مهندس غیور فرماندار محترم شهرستان، دکتر مهدی یوسفی ریاست محترم دانشگاه پیام نور استان اصفهان و دکتر کشمیری رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و روسای سایر ادارات شهرستان اردستان در سالن همایش های دانشگاه پیام نور برگزار گردید.

در این جلسه که با محوریت تاسیس مرکز خلاقیت و نوآوری تشکیل شده بود، ابتدا دکتر محمد ابراهیم ایرج پور در جایگاه حاضر شد و به مزایای شرکت های دانش بنیان از جمله: ایجاد ارتباط میان علم و صنعت، تولید شغل و جلوگیری از معضل بیکاری، افزایش بهره وری صنایع، خودکفایی و پیشگیری از خروج ارز و وابستگی به خارج یادآور شد و سپس به مراحل و سوابق فعالیت هایی که منجر به امضای این تفاهم نامه شد، اشاره کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که: «حمایت از شرکتهای دانش بنیان یکی از راههای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است» افزود اکنون بیش از یک سال است که به صورت جدی در صدد راه اندازی این مرکز در دانشگاه هستیم که با یاری خداوند متعال و حمایت های دکتر یوسفی ریاست محترم دانشگاه پیام نور استان اصفهان که همواره نگاه ویژه ای به این مرکز داشته اند و همچنین کمک ها و حمایت های مسئولین شهرستان به ویژه فرماندار محترم و تلاش مجدانه و مداوم آقای دکتر پیمان آقایی، امروز شاهد امضای تفاهم نامه راه اندازی این مرکز در دانشگاه پیام نور اردستان هستیم.

ایرج پور گفت قشر جوان و تحصیل کرده امروزی حاضر نیست به انجام هر کاری تن دهد لیکن می بایست این منابع انسانی به صورت تخصصی و کاربردی آموزش داده شوند و راهی بازار کار شوند و این میسر نخواهد بود مگر با تاسیس چنین مراکزی که حلقه بین دانشگاه و تولید، صنعت و اشتغال است.

سپس آقای مهدی کشمیری پشت تریبون حاضر شد وی اظهار داشت با راه اندازی این مرکز زمینه رشد، توسعه، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی در شهرستان اردستان فراهم می شود.

وی با اشاره به وظیفه شهرک علمی تحقیقاتی خاطر نشان کرد: در عصر توسعه برمبنای دانایی، این شهرک ها حرف اول را در جهت توسعه علمی بر مبنای علم و فناوری خواهند زد.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان از راه اندازی ده مرکز رشد در این استان خبر داد و افزود: ایجاد دو پارک علم و فناوری و اقدامات اجرایی جهت راه اندازی سه مرکز خلاقیت و شکوفایی و تشکیل 500 شرکت دانش بنیان با اشتغال بالغ بر 6 هزار و 500 نفر در استان اصفهان از اقدام های این شهرک بوده است.

کشمیری گفت: بخش خصوصی بالغ بر 3 هزار و 500 میلیارد ریال در این شهرک سرمایه گذاری کرده و توانسته تولیدات دانش بنیان را با ارزش افزوده بالا تولید و به بازار مصرف ارائه کند.

در ادامه نماینده محترم مردم شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی در جایگاه حاضر شد و خاطر نشان کردکه مرکزخلاقیت وشکوفایی شهرستان اردستان نهال نوپایی است که نیاز به آبیاری دارد که این مهم با حضور و همکاری تمامی نهادها و ادارات شهرستان میسر خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی نژادگفت بهره وری بالا در گرو علم و فناوری است و از این رو مرکز خلاقیت و نوآوری باید در دل دانشگاه ها شکل بگیرد و بحمد الهی با وجود آزمایشگاه های مختلف و ظرفیت مناسب دانشگاه پیام نور مرکز اردستان و دارا بودن استعدادهای انسانی و زیرساخت های لازم و  و همچنین وجود معدن های متعدد در شهرستان، تاسیس این مرکز می تواند زمینه ساز رشد، توسعه همه جانبه و ایجاد اشتغال برای قشر تحصیل کرده باشد

فرماندار اردستان نیز در این جلسه گفت: در راستای تحقق هدف های رهبر معظم انقلاب اسلامی  ( مدظله العالی) در خصوص اقتصاد مقاومتی و اجرای اقتصاد دانش بنیان و توسعه علم و فناوری این طرح از اواخر سال 94 در دستورکار قرار گرفت و امروز شاهد به ثمر نشستن آن در شهرستان هستیم.

علیرضا غیور افزود: مدیریت شهرستان و زیرمجموعه اداری همه گونه همکاری و مساعدت را جهت موفقیت این مرکز به کار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان اردستان از ظرفیت بالای انسانی تحصیل کرده دانشگاهی و معادن و بخش های مختلف کشاورزی و استعدادهای گوناگون برخوردار بوده با راه اندازی این مرکز از مهاجرت جوانان تحصیل کرده به خارج از شهرستان جلوگیری می شود.

وی با بیان این که از سال گذشته دو کارگروه استعدادیابی و تسهیل در شهرستان راه اندازی شده، تصریح کرد: در این دو کارگروه تاکنون 190 طرح به تصویب رسیده و 144مصوبه به مرحله اجرا رسیده که با اجرایی شدن آن ها به طور متوسط هزار و 285 شغل ایجاد می شود.

فرماندار اردستان گفت: در بین این طرح ها 12 طرح خاص از جمله احداث شش نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری سیصد میلیون دلاری بخش خارجی وجود دارد همچنین احداث کارخانه ذوب فلز و ایجاد شهرک صنعتی جدید در محدوده کارخانه سیمان و مرکز تیرپارک ( لجستیک پارک) و ناحیه صنعتی روستای نیسیان در دهستان برزاوند از جمله این طرح ها است.

در ادامه تفاهم نامه تاسیس مرکز خلاقیت و نوآوری توسط دکتر مهدی کشمیری رئیس شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان و دکتر محمد ابراهیم ایرج پور رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان و مهندس غیور، فرماندار شهرستان اردستان به امضا رسید.

در پایان جلسه دکتر محمد ابراهیم ایرج پور از عزیزانی که مخلصانه و مجدانه بسترهای لازم جهت راه اندازی این مرکز را فراهم کردند شامل نماینده محترم مردم شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار محترم شهرستان، شهردار شهر اردستان، رئیس شرکت مخابرات شهرستان، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان و رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان با اهدای لوح سپاس که توسط رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان و ریاست دانشگاه پیام نور استان اصفهان امضا شده بود قدردانی نمود.

و در نهایت شرکت کنندگان با حضور در مجتمع فرهنگی دانشگاه ضمن اقامه نماز جماعت، در ضیافتی که در نظر گرفته شده بود روزه خود را افطار نمودند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر