جمعه 10 فروردین 1403   09:11:22
اخبار دانشگاه


1396/8/21 یکشنبه مراسم اربعین حسینی در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان سه شنبه شانزدهم آبان ماه و مقارن با ایام اربعین حسینی، دانشگاه پیام نور مرکز اردستان غرق در ماتم و اندوه شد.

این مراسم با شرکت ستودنی و پر شور دانشجویان و با حضور رئیس، کارکنان مرکز، حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حیدری ( رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان )، کربلایی علیرضا هانی، مدّاح اهل بیت ( ع ) در سالن همایش های این دانشگاه برگزار گردید.

این مراسم با تلاوت قرآن کریم آغاز گردید و در ادامه دکتر محمد ابراهیم ایرج پور در مورد شخصیت امام حسین (ع)، نهضت عاشورا و دلیل شکل گیری این واقعه ی بی نظیر تاریخی و رویداد های عاشورایی سخن گفتند. ایشان افزود خلاصه کردن این حماسه بزرگ به محدودة ده روز و صرفا به تشنگی و گرسنگی و مصایب حضرت امام حسین پرداختن ولی به معنا و مفهوم و سیر تاریخی منجر به این حوادث بی توجهی کردن ظلم بزرگی به امام حسین و نهضت ظلم ستیز ایشان است.

  سپس حاج آقا حیدری در خصوص خصایل اخلاقی حضرت سید الشهدا ( ع )  به ایراد سخن پرداخت و در ادامه به مسائل روز کشور اشاره ای کرد و افزود:  « در جامعة امروزی گوش به فرمان ولی امر سپردن، مهمترین عامل برای در امان ماندن از فتنه های دوران است و بهترین الگو در این امر ایستادگی قاطعانة شهدا برای آرمان های مقدس خود است.» 

وی افزود دانشگاه می بایست موضوع کرسی های آزاد اندیشی را که یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) می باشد، را مورد توجه قرار داده و در راس امور دانشگاه جای دهد.

سپس کربلایی علیرضا هانی در جایگاه حاضر شد و به شرح مصائب اهل بیت و نوحه خوانی پرداخت و حاضران با درد و اندوه گریستند.

در پایان مراسم از حضار با آش رشتة طبخ شده در دانشگاه پذیرایی به عمل آمد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر