جمعه 10 فروردین 1403   04:15:10
اخبار دانشگاه
1396/9/8 چهارشنبه دانشگاه پیام نور مرکز اردستان میزبان شورای فرهنگ عمومی شهرستان و تصویب برگزاری همایش ملی « نقش اردستان در تاریخ و ادب و فرهنگ ایران اسلامی» در دانشگاه پیام نور شنبه چهارم آذر ماه نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان به میزبانی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان و باحضور فرماندار شهرستان، ائمه جمعه شهرهای اردستان، زواره و مهاباد و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار گردید.

این جلسه شورای فرهنگ عمومی که مهمترین نشست فرهنگی شهرستان اردستان است، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و دکتر محمد ابراهیم ایرج پور ضمن خیر مقدم به حاضرین، با اشاره به جایگاه ممتاز و کم نظیر فرهنگی شهرستان اردستان، اظهار داشت دانشگاه پیام نور اردستان در تمام زمینه های فرهنگی آمادگی کامل برای همکاری با ارگانها و نهادهای دولتی شهرستان را دارد.

ایشان برگزاری همایش ملی « نقش اردستان در تاریخ، فرهنگ و ادب ایران اسلامی » را در اردیبهشت ماه سال 1397  به عنوان اصلی ترین حرکت علمی - فرهنگی شهرستان اردستان و دانشگاه پیام نور دانست و افزود برگزاری چنین همایشی تنها با مشارکت جمعی همه دستگاه ها و خیرین شهرستان امکان پذیر است. دکتر ایرج پور گفت شناخت کامل از پیشینه کشور و مناطق مختلف تمدنی آن می تواند مسیر آینده را به بهترین شکل ممکن تبیین نماید.

سپس فرماندار شهرستان اردستان، برگزاری این همایش را یک حرکت ارزشمند دانست و از ادارات و سازمانها خواست که در جهت برپایی هر چه بهتر این همایش همکاری لازم را بنمایند.

حجت السلام و المسلمین حسن دهشیری امام جمعه شهرستان، حفظ زبان محلی اردستان و توجه به فرهنگ عظیم ایرانی - اسلامی را به عنوان یک دغدغه جدی تلقی کرد و ضمن تشکر از اقدام دانشگاه پیام نور اردستان در این مسیر، گفت تمام ادارات و نهادهایی که می توانند در جهت حفظ زبان و گویش اردستانی که یک گویش کهن و ارزشمند است همکاری نمایند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر