جمعه 10 فروردین 1403   11:32:16
اخبار دانشگاه

1396/9/18 شنبه همایش بزرگداشت آیت اله مدرس در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان برگزار گردید پنج شنبه نهم آذر ماه همایش بزرگداشت عالم وارسته آیت اله شیخ حسن مدرس با حضور پر شور مسئولان استانی و شهرستانی، علما, حوزویان و دانشگاهیان در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان برگزار گردید

در این همایش که هدف از برگزاری آن بزرگداشت و معرفی زندگی این روحانی فداکار و انقلابی و همچنین تکریم جایگاه علما بود برنامه های خوبی در جهت شناساندن این عالم بزرگوار تدارک دیده شده بود که مورد استقبال خوب حضار قرار گرفت.

 بعد از تلاوت قرآن و پخش سرود،  ریاست دانشگاه جناب آقای دکتر محمد ابراهیم ایرج پور ضمن عرض خیر مقدم گویی و خوش آمدگویی تاکید کرد: همایش ملّی شهید مدرس در  10 آذر ماه با همت دانشگاه آزاد اردستان و مشارکت دانشگاه پیام نور در سال ۱۳۹۷ برگزار می شود و از پوستر آن امروز در این همایش رونمایی خواهد شد.

 ایشان خاطر نشان کرد : سایت همایش از هم اکنون فعال بوده و پذیرای مقالات اساتید، دانشجویان و صاحبنظران خواهد بود. همچنین وی اعلام کرد : ضمن اعلام برنامه های جانبی این همایش، از شهرهایی که شهید مدرس در آنجا حضور و نقش داشته اند همچون کاشمر، شهرضا و تهران، شخصیتهایی را به همایش دعوت خواهیم کرد.

در ادامه دکتر عمادی رییس دانشگاه آزاد اردستان گفت علم، اخلاق، تواضع و فروتنی به همراه ایمان به مبدا آفرینش است که این خصایص در شخصیت وجودی آیت‌الله شیخ حسن مدرس به خوبی نمایان است. ایشان برگزاری این همایش‌ها را یک  کار فرهنگی و تاثیرگذار برای نسل جوان دانست و ادامه داد:  فروزان نگه داشتن شمعی که علمایی چون آیت الله مدرس روشن کرده‌اند، وظیفه خطیری است که بر عهده ما گذاشته شده است.

درادامه دکتر علی اکبر جعفری  محقق و مدیر گروه تاریخ دانشگاه اصفهان در همایش شهید مدرس به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: شهید مدرس یکی از شخصیتهای معروف کشوری به حساب می آید. وی افزود: شخصیت شهید مدرس آنچنان است که نباید فقط در یک بُعد به آن پرداخته شود و همه آنچه که در وجود او بوده را بیان کنیم. شهید مدرس الگویی است که باید دید چقدر در زندگی امروز ما بکار می آید و چگونه باید از آن استفاده کرد.

جعفری با بیان اینکه کسانی هستند که همه ابعادشان می تواند برای ما الگو باشد و یکی از آنها شهید مدرس است، با ابراز تأسف تصریح کرد: در فضای مجازی از کسانی حمایت می شود که در نفی هویت ما تلاش می کنند.

محقق و استاد دانشگاه خاطر نشان کرد : وقتی الگوهای خود را فراموش می کنیم موجب میشود تا خارجی ها با دروغ ما را به افسانه های خود وابسته کنند.

جعفری تصریح کرد: این عالم گرانقدر فردی بود که توانست در تغییر هورمونی تاریخ ایران نقش داشته باشد و با بیان اینکه عظمت کار شهید مدرس این است که ببینم در تاریخ چه کرده است، افزود : شهید مدرس را باید با تمام ویژگیهایش بشناسیم و به همه معرفی کنیم.

محقق و استاد دانشگاه گفت: زندگی فردی و اجتماعی شهید مدرس برای نسل نوجوان و بزرگسال ما
می تواتد الگو باشد و دست پاک بودن و دل نبستن به اجانب و ظلم ستیزی شهید مدرس می تواند الگوی مدیریتی مسئولان باشد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاج مصطفی طباطبایی نژاد نماینده مقام معظم رهبری ( مد ظله العلی ) در سازمان منابع طبیعی در جایگاه حاضر و بیان داشت معرفی شخصیت های انقلابی و مذهبی به نسل جوان ضرورتی انکار ناپذیر است برگزاری سلسله همایش ها در این راستا تلاشی برای ایجاد و تقویت روحیه خودباوری و استکبارستیزی در میان آحاد مردم شریف ایران اسلامی است.

وی اظهار داشت در این میان شهید آیت الله سید حسن مدرس جایگاهی خاص و ویژه دارد ایشان به عنوان منادی تلفیق دین و سیاست تأثیر فراوانی بر جریان های احیاگر و متدین ایران داشته اند و نمونه تأثیر آن را می توان در ارادت بنیانگذار انقلاب اسلامی مشاهده کرد.

در پایان مراسم با حضور فرماندار محترم شهرستان و حجت الاسلام و المسلمین حاج مصطفی طباطبایی نژاد از پوستر همایش مدرس در سال 1397 رونمایی شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر