جمعه 10 فروردین 1403   10:49:33
اخبار دانشگاه

1396/9/21 سه‌شنبه بازدید علمی دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان از بیمارستان روانپزشکی فارابی پنجشنبه 16 آذر ماه با هماهنگی های صورت گرفته قبلی با بیمارستان روانپزشکی فارابی واقع در استان اصفهان و با پیگیری های مجدانه و مداوم ریاست و مسئول فرهنگی دانشگاه، با حضور 40 تن از دانشجویان رشته روانشناسی، اعضای انجمن علمی روانشناسی و با همراهی 2 نفر از اساتید این رشته ( استاد باباصفری و استاد رهنما ) و به سرپرستی آقای مسعود پارسامهر مسئول امور فرهنگی دانشگاه از این بیمارستان بازدید شد.

دانشجویان ساعت 6:30 دقیقه صبح از درب دانشگاه بوسیله اتوبوس که از قبل تدارک دیده شده بود شهرستان اردستان را ترک و حوالی ساعت 9 درب بیمارستان روانپزشکی حاضر بودند.

این بازدید با هدف دیدار با بیماران روانی و آشنایی با بیماریهای روانی از قبیل اختلالات اوتیسم، اختلالات خلقی، افسردگی و ... انجام گرفت و تا حدودی می توان آن را رضایت بخش اعلام کرد زیرا که هدف مورد نظر حاصل شد و اعضای انجمن و دانشجویان با توضیحات ارائه شده در بیمارستان با انواع بیماریهای  روانی و اختلالات روانی آشنا شده و با بیماران نیز ملاقات داشتند.

در ابتدای ورود به بیمارستان، سرکار خانم محمودی مسئول آموزش این بیمارستان  ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی به سرپرست، اساتید و دانشجویان رشته روانشناسی،توضیحاتی در خصوص زمان افتتاح، مساحت، نحوه فعالیت و ... این بیمارستان را  توضیح داد. ایشان در ادامه به معرفی بخش روانی بیمارستان ، توضیحاتی درباره بیماران بستری شده ، خدمات و فعالیت های بیمارستان ، معرفی و توضیح درباره 5 بیمار پرداختند و در آخر با سه بیمار که دچار اختلالات سایکوتیک (اسکیزوفرنیا ) و مانیک (اختلال دو قطبی) بودند مصاحبه کردند و در انتهای مصاحبه دانشجویان شخصا سوال هایشان را از بیمار پرسیدند.

پس از اتمام هر مصاحبه به طور مفصل در مورد آن بیمار و نکات مهم در مصاحبه صورت گرفته توضیحاتی  توسط آقای سرکار خانم محمودی ارائه می گردید.

سپس دانشجویان به بخش موسیقی درمانی هدایت شدند و در آنجا آقای مسعود افشاری مسئول این قسمت ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص بخش مذکور و اقداماتی که برای بیماران در آنجا صورت میگیرد بیان کردند بیماران متناسب با نوع بیماری هایشان در این بخش مورد معالجه می شوند و آهنگ هایی درخور حال این بیماران پخش میشود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر