جمعه 31 فروردین 1403   23:23:28
اخبار دانشگاه


1396/9/21 سه‌شنبه برگزاری مراسم گرامیداشت روز دانشجو مقارن با میلاد فرخنده پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان مراسم بزرگداشت روز دانشجو با توجه به تعطیلی روز 16 آذر در روز سه شنبه 14 آذر ماه مقارن با میلاد فرخنده رئیس مکتب حضرت محمد مصطفی ( ص ) و رئیس مذهب امام جعفر صادق ( ع ) و با حضور پر شور و چشمگیر ریاست، کارکنان و دانشجویان مرکز اردستان در سالن همایش های این دانشگاه برگزار گردید.

این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و ادای احترام به امام راحل ( ره ) و شهدا، با پخش کلیپ تصویری از سخنان مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) در خصوص 16 آذر و روز دانشجو آغاز گردید.

در ابتدای مراسم دکتر محمد ابراهیم ایرج پور ریاست دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی و تبریک میلاد رسول اکرم حضرت محمد مصطفی ( ص ) و امام جعفر صادق (ع )  و همچنین تبریک و تهنیت به مناسبت روز دانشجو، بیان داشت امروز روز شما دانشجویان است و ما میزبان شما نبوده بلکه مهمان شما هستیم.

وی با مرور خاطرات 28 مرداد ماه 1332  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سه دانشجوی شهید (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی ) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، متذکر شد که دانشجویان آن روز در مقابل ظلم سکوت نکرده و خاموش نشدند و با هم همدلی یکدیگر در مقابل جور ستم شاهی ایستادگی کردند.

ایشان خاطر نشان کرد باید بدانیم و باور کنیم اگر قرار است مشکلات جامعه برطرف شود به دست و بازوی شما دانشجویان عزیز این اتفاق می افتد حال خودتان قضاوت کنید تا چه حد برای رشد، ترقی و تعالی این مملکت مایه میگذارید.

وی گفت دانشگاه از یک نفر رئیس و تعدادی کارمند و مدرس تشکیل نگردیده بلکه بخش عمده آن را شما عزیزان تشکیل میدهید که باید در زمینه های پژوهشی، علمی و فرهنگی ورود کرده و حرکت نمایید.

ایشان ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت اعلام کرد یکی از کارهای مهم حضرت رسول اکرم ( ص ) ایجاد اتحاد بین قبایل آن زمان در جامعه اسلامی بود لذا توجه کنید که کلید پیروزی اسلام در حال حاضر، وحدت و اتحادی است که حضرت محمد مصطفی ( ص ) میان قبیله های عرب در آن زمان ایجاد کرد.

در این جلسه، بخشی نیز به پرسش و پاسخ دانشجویان با مسئولان دانشگاه اختصاص یافته بود و  دانشجویان به بیان پیشنهادها و انتقادات خود پرداختند و رئیس دانشگاه در این خصوص با ذکر دلایل موجه و شفاف در مقام پاسخگویی برآمدند.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر، شاخه گل و هدیه از سه دانشجوی برتر علمی تجلیل به عمل آمد و با برنامه های شاد و مفرحی همچون نوازندگی با گیتار( توسط استاد محمد قاسمی )، خوانندگی (توسط استاد حسن سلمان زاده )، اجرای برنامه برنامه زیبا و دلنشین استند آپ کمدی توسط یکی از دانشجویان مرکز ( محمد فلاح نژاد )، برنامه گرم صندلی داغ ( با اجرای دانشجوی فعال محمد امین علیزادگان و با شرکت سرکار خانم سهیلا امیرجلالی، آقای مسعود پارسامهر و آقای محمد مهدی حاتمی از مسئولین دانشگاه )و همچنین مسابقات متنوع پایان پذیرفت.

در انتهای این مراسم از کلیه دانشجویان حاضر پذیرایی به عمل آمد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر