جمعه 10 فروردین 1403   02:54:27
اخبار دانشگاه
1396/12/20 یکشنبه جشـن با شکوه میـلاد با سعـادت حضرت فـاطمه زهـرا ( س ) در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان مقارن با سالروز طلوع سبز منتهای فضیلت، دخت نبوت، همسر ولایت و مادر امامت حضرت فاطمه زهرا ( سلام الله علیها ) و گرامیداشت مقام زن مراسم جشنی در روز چهارشنبه 16 اسفند ماه با حضور ریاست، اساتید، کارکنان و همچنین شرکت با شکوه دانشجویان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت در سالن همایش های دانشگاه پیام نور مرکز اردستان برگزار گردید.

جشن میلاد کوثر نبوی شامل برنامه های متنوعی از جمله : قرائت قرآن کریم، سخنرانی، دکلمه خوانی، توصیف کمالات والای بانوی دو عالم، صندلی داغ، موسیقی و خوانندگی زنده، برگزاری مسابقات شاد، قرعه کشی و اهدای جوایز و پذیرایی بود.

مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد سپس دکتر محمد ابراهیم ایرج پور رئیس دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی و همچنین تبریک به مناسبت خجسته میلاد گل سرسبد آفرینش، ام ابیها حضرت فاطمه زهرا ( س ) بیان داشت میلاد مبارک و فرخنده ای که امروز ما آن را جشن گرفته و محفل شادی را برپا کرده ایم میلاد بزرگ بانویی است که عرصه هستی را دگرگون کرده و نماد و نشان اسلام است.

ایرج پور گفت در جامعه بزرگ اسلامی یکی از بزرگترین تحفه ها وآورده هایی که حضرت رسول اکرم ( ص ) درکنارقرآن به یادگار گذاشته است عترت است و عترت یعنی خاندان و سر منشا این خاندان حضرت فاطمه زهرا ( س ) است.

وی با اشاره به جایگاه زن افزود بعد از ظهور اسلام در میان اعراب، این دین کامل برای زنان ارزش و اعتبار قائل شد و حضرت رسول گرامی اسلام ( ص ) یادگار خودشان را فاطمه زهرا ( س ) قرار دادند.

ایرج پور در پایان بیان داشت دلیل عمده اینکه ما امروز در جامعه آشفته و پر آسیبی زندگی میکنیم این است که گاهی جوانان ما چه دختر و چه پسر مقدمات زندگی، تعامل و ارتباط اجتماعی و جایگاه انسانی و اجتماعی را فرا نمیگیرند.

بنابراین لازم است دانشجویان ما بویژه دانشجویان دختر که در دانشگاه در اکثریت هستند و این نشان از نبوغ و توانمندی این قشر است می بایست مسائل فرهنگی و اجتماعی را فرا بگیرند و دانشگاه هم موظف است همانند قبل و بلکه بیشتر از قبل در این زمینه فعالیت نماید.

در پایان به قید قرعه به دانشجویان دختر حاضر در مراسم که اسامی آن ها فاطمه، زهرا و سایر القاب حضرت فاطمه زهرا  ( س ) بود شاخه گل و هدیه ای به رسم یادبود اهدا شد. موسیقی زنده، مسابقه های مفرح، صندلی داغ و پذیرایی از دیگر برنامه های این جشن با شکوه بود

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر