چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403   06:28:35
اخبار دانشگاه

1397/1/15 چهارشنبه مرکز خلاقیت و شکوفایی در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان افتتاح شد شنبه 26 اسفند ماه با حضور جناب آقای دکتر مهدی یوسفی رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان، فرماندار و امام جمعه محترم شهرستان، رئیس و کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز اردستان و همچنین جمعی از مسئولین ذیربط، مرکز خلاقیت و شکوفایی در این دانشگاه افتتاح گردید.

ابتدای مراسم در نشستی دکتر محمد ابراهیم ایرج پور رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی بیان داشت افتخار داریم که امروز به صورت رسمی مرکز خلاقیت و شکوفایی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان را افتتاح نماییم که اولین مرکز خلاقیت و شکوفایی در استان اصفهان  دردانشگاه های پیام نور است.

وی با اشاره به اینکه فرایند طولانی و پر فراز و نشیبی طی شد تا امروز شاهد افتتاح این مرکز باشیم افزود امروزه شاهد رشد مراکز خلاقیت و شکوفایی و پارک های علمی و فناوری هستیم که با توانمندی خود قادر هستند تغیرات عمده و شگرفی را در اقتصاد هر منطقه و محلی ایجاد نمایند.

ایشان در ادامه گفت دو سال قبل کلید این فرایند خورده شد و جلسه ای با حضور دکتر کشمیری برگزار گردید که مقدمات شکل گیری این مرکز در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان پیگیری شد و این فرایند بسیار طولانی بود زیرا برای نخستین باری بود که این امر در دانشگاه پیام نور صورت می پذیرفت و شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان به راحتی احداث این مرکز را قبول نکرد و نیاز به مقدمات ویژه ای داشت لذا به حمد الهی و پیگیری های مجدانه و مستمر فرماندار و نماینده محترم شهرستان و دانشگاه پیام نور مرکز اردستان، مجوزها صادر شد و تفاهم نامه به امضا رسید.

در ادامه جلسه حضار به تماشای کلیپی شامل اقدامات صورت گرفته از ابتدا تا راه اندازی این مرکز پرداختند.

سپس علیرضا غیورفرماندار محترم شهرستان اردستان ضمن عرض خیر مقدم خدمت حاضرین به ویژه دکتر مهدی یوسفی رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان و امام جمعه محترم شهرستان اردستان که همواره در راستای مسائل فرهنگی علمی و ... همراه بودند و عنایت لازم را دارا بودند بیان داشت قبل از هر چیز خداوند منان را شاکر و سپاسگزارم که در ایام پایان سال شاهد یک اتفاق میمون و مبارک در شهرستان هستیم و قطعا ابعاد مختلف کاری که در سطح شهرستان و در این مرکز انجام گردید  بسیار وسیع و گسترده است.

ایشان اظهار داشت مرکز خلاقیت و شکوفایی به لحاظ مسائل و موضوعاتی که به خود اختصاص داده یک کار بسیار حائز اهمیت است و  اگر شهرستان اردستان در سال 1396 هیچ کاری انجام نداده باشد راه اندازی این مرکز کفایت خواهد کرد و این میسر نبود مگر با زحماتی که دکتر محمد ابراهیم ایرج پور و دکتر پیمان آقایی در این راه متحمل شدند و همچنین جا دارد از حمایت های دکتر مهدی یوسفی ریاست دانشگاه پیام نور استان اصفهان که از همان ابتدای طرح موضوع با گشاده رویی پذیرای این مهم بودند و قول همکاری و مساعدت دادند و به حق کمک های بسیار ارزنده ای را جهت راه اندازی این مرکز انجام دادند تشکر و قدردانی نمایم.

وی با بیان اینکه باعث افتخار است که با تعامل دستگاه های مختلف اجرایی شهرستان و پیگیری بسیار خوبی که از سوی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان صورت گرفت باعث شد که مدیران به ویژه دکتر کشمیری رئیس شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان بپذیرند که مجوز صادر شود و امکان افتتاح این مرکز برای این دانشگاه فراهم بشود.

در ادامه دکتر مهدی یوسفی رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان ضمن عرض سلام، احترام، ادب و خیرمقدم خدمت تمامی حاضرین به ویژه حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای دهشیری و جناب آقای مهندس غیور فرماندار فعال شهرستان بیان داشت می بایست از همدلی و همکاری مسئولین شهرستان در راه اندازی مرکز رشد و خلاقیت دانشگاه پیام نور مرکز اردستان که امروز شاهد به ثمر نشستن آن هستیم تشکر نمایم.

ایشان راه اندازی مرکز خلاقیت و شکوفایی را در راستای تحقق سیاست ها و اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و افزود حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم و چهارم با تمرکز بر کارآفرینی و تولید ثروت می بایست سرلوحه تمامی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور باشد.

ایشان اظهار داشت مراکزی از دانشگاهها در سطح جهان و جود دارد که با استفاده از علم و فناوری سالیانه چندین برابر ارزش نفت ایران درآمد دارند لذا دانشگاههای کشور می بایست به این سمت سوق نمایند و دانشگاه پیام نور نیز به عنوان یک دانشگاه فراگیر که در اکثر شهرستان ها شعبه دارد نمی تواند از این قافله عقب بماند.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای دهشیری امام جمعه محترم شهرستان ضمن تبریک سال نو و آغاز ماه رجب و تشکر از زحمات کلیه مسولین بابت شکل گیری این مرکز ابراز امیدواری کرد که از این پس شاهد رشد و تداوم مرکز خلاقیت و شکوفایی در این دانشگاه باشیم و باعث افتخار است که برای اولین بار در سطح استان این مرکز به نام شهرستان اردستان ثبت شده است و خداوند منان را شاکریم که شهرستان اردستان دارای مدیران آینده نگر و کلان نگری است که با راه اندازی این مرکز، پیشرفت شهرستان را سرلوحه کار خود دارند. 

در پایان دکتر پیمان آقایی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان ضمن سپاسگزاری از زحمات کلیه عزیزان بابت راه اندازی این مرکز بیان داشت حال که شاهد افتتاح مرکز خلاقیت و شکوفایی در شهرستان اردستان هستیم می بایست از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در این شهرستان استفاده نماییم تا باعث تقویت و رشد این مرکز و شکوفایی جوانان و کارآفرینی در سطح شهرستان باشیم. وی با اشاره بر اینکه استفاده و انتقال تجربیات موفق سایر مراکز رشد در ارتقا کار می تواند موثر باشد بر استفاده همه جانبه از تجربیات موفق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در این زمینه تاکید نمود.

پس از این نشست، مرکز خلاقیت و شکوفایی با بریدن ربان توسط رئیس محترم دانشگاه پیام نور استان اصفهان و امام جمعه محترم شهرستان افتتاح گردید.

در حاشیه این مراسم ریاست محترم پیام نور استان اصفهان با اهدای لوح سپاس به فرماندار شهرستان اردستان و رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان از زحمات این عزیزان از بابت این کار ارزشمند تقدیر کرد همچنین فرماندار شهرستان اردستان نیز مراتب قدردانی خود را با اهدای لوح سپاس به دکتر محمد ابراهیم ایرج پور و دکتر پیمان آقایی ابراز داشت.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر