چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403   21:20:20
اخبار دانشگاه

1397/2/15 شنبه جشن میلاد حضرت مهدی ( عج ) و گرامیداشت روز معلم به پاس بزرگداشت شهادت استاد مطهری و گرامیداشت روز معلم و همچنین میلاد با سعادت آخرین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت مهدی (عج ) سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه، با حضور ریاست، اساتید، پرسنل و دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز اردستان و همچنین شرکت امام جمعه محترم شهرستان و نماینده محترم مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی مراسمی با عنوان جشن میلاد حضرت مهدی (عج ) گرامیداشت روز معلم در سالن همایش های این دانشگاه برگزار گردید.

ابتدای مراسم دکتر محمد ابراهیم ایرج پور رئیس دانشگاه، ضمن عرض خیر مقدم و خوشامدگویی و تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه ( میلاد حضرت مهدی ) و هفته معلم، بیان داشت ولادت و زندگی مهدی موعود (عج), از رخدادهای مهم است و ریشه در باور دینی مسلمانان دارد اعتقاد به تولد، حیات طولانی، ظهور و امامت آن حضرت، مسأله ای اساسی است که نقش سرنوشت ساز و جهت بخشی را به زندگی و رفتاردین باوران, بویژه شیعیان داده است.

وی در ادامه ابراز داشت امروز اینجا گرد هم آمده ایم تا گل واژه های محبت خویش را نثار استادان این دانشگاه نموده و از زحمات طاقت فرسای این عزیزان قدردانی نماییم.

ایشان به شرح مختصری از زندگی استاد شهید مرتضی مطهری پرداخت و سخنان خود را با اشاره به تأثیر گذاری استاد بر دانشجو با بیان اینکه « نکته ظریف استاد این است که می تواند تمامی قواعد ژنتیک و وراثت یک خانواده را بر هم بریزد و فرزندانی متعالی و با تربیت به جامعه تحویل کند» به پایان رساند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا دهشیری، امام جمعه محترم مردم اردستان در جایگاه حاضر گردید و ضمن عرض تبریک این ایام فرخنده، به شرح تولد حضرت مهدی ( عج ) پرداخت و عنوان کرد حاکمان عباسى از هر راه ممکن، امام حسن عسگری ( ع ) را زیرنظر داشتند و کنترل مى کردند آنان شنیده بودند که امام مهدى (عج) فرزند امام عسکرى (علیه السلام) است از این رو مى کوشیدند تا به آن حضرت دسترسى پیدا کنند و او را به قتل برسانند به همین جهت، امام حسن عسکرى (علیه السلام) ولادت حضرت مهدى (عج) را مخفى کرده بود و غیر از نزدیکان آن حضرت، دیگران افتخار زیارت آن امام را پیدا نکردند.

در ادامه امام جمعه شهرستان اردستان نکات مفیدی پیرامون مقام و جایگاه معلم در احادیث ائمه و سیره و روش زندگی ایشان بیان کرد.

سپس با حضور امام جمعه شهرستان، نماینده محترم مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی، ریاست و مسئولین دانشگاه پیام نور مرکز اردستان در جایگاه، از کلیه اساتید با اهدای شاخه گل و لوح سپاس تقدیر شد.

  همچنین بر اساس نظرسنجی دانشجویان در سیستم جامع گلستان از 3 تن از اساتید نمونه دانشگاه با اهدای لوح تقدیر، شاخه گل و هدیه ای به رسم یادبود تجلیل گردید.

استند آپ کمدی، سخنرانی در خصوص ازدواج سالم، برگزاری صندلی داغ میان اساتید، برگزاری مسابقات شاد و مفرح بین اساتید و دانشجویان و پذیرایی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر