جمعه 31 فروردین 1403   07:27:27
اخبار دانشگاه

1397/6/13 سه‌شنبه برگزاری شورای اداری شهرستان اردستان با حضور استاندار محترم اصفهان به میزبانی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان شنبه 10 شهریور ماه با حضور استاندار محترم اصفهان، نماینده محترم مردم شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه محترم شهرستان، مدیران و مسئولان شهرستان به میزبانی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان برگزار گردید.

در این نشست نماینده محترم مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی اظهار داشت مهم‌ترین موضوع شهرستان اردستان مسأله مهاجرت است که این موضوع ناشی از نبود صنعت و اشتغال است.

حجت الاسلام و المسلمین سید صادق طباطبائی نژاد در جلسه شورای اداری اردستان با حضور استاندار اصفهان، مهاجرت را از مشکلات اردستان اعلام کرد و افزود: جمعیت فعلی شهرستان اردستان برا اساس آمار زاد و ولد
می بایست 80 هزار نفر باشد که در حال حاضربالغ بر 40 هزار نفر می باشد.

وی با بیان اینکه بواسطه پیروزی انقلاب اسلامی خدمات زیربنایی به دورترین نقاط روستایی اردستان هم داده شده است اما چون ایجاد اشتغالی صورت نگرفته روستاها تخلیه و جوانان به سمت شهرهای بزرگ مهاجرت کرده اند خاطرنشان کرد: روند انجام کارهای اداری در استان اصفهان طولانی و باعث جلوگیری از ایجاد اشتغال در شهرستان ها می شود.

نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس گفت: روند رسیدگی به کارهای اداری در سطح استان اصفهان طولانی و مانع ایجاد اشتغال در شهرستان ها است.

طباطبایی‌نژاد با گلایه از مشکلات واگذاری‌ها در بخش صنعت گفت: با نگاه‌های بسته در استان اصفهان جلوی واگذاری زمین و تحویل زمین برای اشتغال گرفته شده است

وی افزود: برای ایجاد اشتغال باید عزم جدی داشته باشیم البته در بحث میراث و گردشگری تلاش‌های شده است.

نماینده مردم اردستان خواستار توجه بیشتر به بهداشت و درمان، راه های روستایی و شهری و آب شرب شهری در اردستان شد و اضافه کرد: اغلب مسیرهای ارتباطی شهرستان اردستان از آسفالت مناسبی برخوردار نیستند و حدود 500 کیلیومتر راه خاکی روستایی در شهرستان وجود دارد.

در این نشست فرماندار شهرستان اردستان نیز بیان داشت : با توجه به ظرفیت های موجود می توان اردستان را به قطب توسعه شرق استان اصفهان تبدیل کرد.

 حمید رضا تاملی در جلسه شورای اداری اردستان با حضور استاندار اصفهان در دانشگاه پیام نور اردستان با بیان اینکه اردستان جزء محدود نقاطی است که دارای ظرفیت های فراوانی توسعه ای می باشد که از ان بخوبی استفاده نشده است اظهار داشت: جمعیت عامل اصلی در توزیع امکانات است که به دلیل برخوردار نبودن این شهرستان از جمعیت مناسب اکثر منابع در اختیار اردستان قرار نمی گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از 18 درصد جمعیت اردستان را سالمند تشکیل می دهد که زنگ خطری محسوب می شود افزود: نرخ زاد و ولد در این شهرستان 9 دهم درصد است.

فرماندار اردستان وجود معادنی شامل مس، طلا، آهن و باریت را از ظرفیت مهم توسعه این شهرستان اعلام کرد و گفت: در صورت استفاده صحیح از این منابع می توان اردستان را به قطب توسعه شرق استان اصفهان تبدیل کرد.

فرماندار اردستان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 1500 نفر بیکار در این شهرستان شناسایی شده است تصریح کرد با توجه به طرح های صنعتی در دست اقدام تا دو سال آینده این شهرستان نیروی بیکار نخواهد داشت.

محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای اداری اردستان در سالن دانشگاه پیام نور با بیان اینکه هفته دولت فرصتی جهت ارائه اقدامات صورت گرفته است اظهار داشت: دولت به معنی حاکم نیست و دولتی بودن به معنی حاکمیتی بودن نیست و دولت یعنی خدمتگذار مردم بودن.

وی با بیان اینکه زمانی که اتحاد و همدلی همراه با تلاش زیاد و دلسوزی باشد شاهد توسعه و رشد مناطق مختلف خواهیم بود تصریح کرد: همه باید آینده نگری داشته باشند و کاری کنند تا مشکلات مردم حل شود.

مهرعلیزاده با بیان اینکه استان اصفهان یکی از نمونه ترین مناطق کشور است تصریح کرد: همه امکانات برای توسعه و رشد استان اصفهان وجود دارد.

ایشان با بیان اینکه از ظرفیت های معادن و گردشگری اردستان باید به نحو درست استفاده کرد تا شاهد توسعه و رشد این منطقه باشیم خاطرنشان کرد: آنچه که لازم است بیشتر به آن توجه شود همت، وظیفه شناسی و احساس مسئولیت است که می تواند زمینه رشد و توسعه را فراهم سازد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه عدم احساس مسئولیت و کوتاهی در انجام وظیفه باعث کندی کارها شده است خاطرنشان کرد: مسئولان اگر خودرا خدمتگزار مردم بدانند خودشان دنبال کار مردم میروند نه اینکه مردم دنبال مسئولان باشند.

مهرعلیزاده اضافه کرد: کسی که می خواهد در منطقه سرمایه گذاری کند نباید مورد بی توجهی قرار گیرد.

وی از آماده شدن طرح تفویض اختیار مدیران استان به مسئولان شهرستان خبر داد و افزود : این طرح از چند ماه پیش در حال بررسی بود و کتابچه آن تهیه شده تا چند هفته آینده نهایی و اختیارات بیشتری به شهرستان ها داده خواهد شد تا در کار مردم سهولت ایجاد شود.

با حضور استاندار اصفهان عصر امروز ۳۳ طرح عمرانی، خدماتی، بهداشتی، کشاورزی و صنعتی با صرف اعتباری نزدیک به ۱۹۰ میلیارد ریال در اردستان به بهره برداری رسید.

کارخانه تولید آجر سفالی در مهاباد با ظرفیت تولید ۱۲ میلیون قالب تیغه سفال ۱۰ و ۱۵ سانتی در سال و اشتغال زایی ۱۲ نفر بصورت مستقیم با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی اولین طرحی بود که امروز در مهاباد اردستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

با حضور استاندار اصفهان سه طرح آبیاری کم فشار و تیپ در سطح ۴۳۱ هکتار با صرف اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال در اردستان به بهره برداری رسید.

همچنین با حضور استاندار اصفهان مرکز جامع سلامت شهید نساجی زواره در زمینی به مساحت دو هزار و ۹۹۳ متر مربع  و زیربنای یکهزار و ۷۱ متر مربع  در سه طبقه و با صرف اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و ۸۴۳میلیون ریال در زواره به بهره برداری رسید.

افتتاح و بهره برداری از کارخانه تولید خوراک دام و طیور در ناحیه کارگاهی زواره طرحی دیگر بود که امروز با حضور استاندار اصفهان در شهرستان اردستان به بهره برداری رسید.

برای احداث این کارخانه در زمینی به مساحت شش هزار متر مربع و تولید سالانه ۳۰ هزار تن و با اشتغال زایی ۷۰ نفر اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیارد ریال از طرف بخش خصوصی هزینه شده است.

 

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر