جمعه 10 فروردین 1403   05:21:45
اخبار دانشگاه


1397/8/21 دوشنبه برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع سیاست های نظامی و امنیتی ایران در منطقه – آری یا نه سه شنبه 15 آبان ماه مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) با شرکت ستودنی و پر شور دانشجویان و با حضور ریاست و کارکنان دانشگاه در سالن همایش های دانشگاه پیام نور مرکز اردستان برگزار شد.

همچنین همزمان با این مراسم و با توجه به دور جدید تحریم های استکبار جهانی علیه ایران، کرسی آزاد اندیشی با موضوع "  سیاست های نظامی و امنیتی ایران در منطقه آری یا نه " برگزار گردید.

در این مراسم دانشگاه پیام نور مرکز اردستان میزبان سردار محمد احمدیان از ایثارگران و مدافعان حرم حضرت زینب (س) بود.

در ابتدای مراسم دکتر محمد ابراهیم ایرج پور رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان ضمن عرض خیر مقدم و تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) به تشریح تاریخ زندگی پیامبر بزرگ اسلام و دومین و هشتمین امام شیعیان پرداخت.

ایرج پور گفت دانشگاه می بایست موضوع کرسی های آزاد اندیشی را که یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می باشد، را مورد توجه قرار داده و در راس امور دانشگاه جای دهد.

سپس حجت الاسلام و المسلمین صابری در جایگاه حاضر شد و به شرح مصائب اهل بیت و نوحه خوانی پرداخت و حاضران با درد و اندوه گریستند.

در ادامه سردار احمدیان ضمن تشریح دلایل حضور ایران در عراق و سوریه و همچنین حمایت ایران از کشورهای مذکور، اظهار داشت حضور ایران در سوریه و عراق را تا حدی می توان ناشی از دلایل ایدئولوژیک و ماهیت اعتقادی جمهوری اسلامی ایران عنوان نمود.

وی خاطر نشان کرد حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در حمایت از سوریه و عراق و تلاش برای نابودی مسلحین تکفیری در این کشورها،افزایش امنیت داخلی جمهوری اسلامی ایران را در پی داشته است، چرا که ناامن ساختن محیط داخلی کشور ایران پس از ناامن سازی محیط پیرامونی آن یکی از اهداف گروه های تکفیری فعال در سوریه و عراق بود.

سپس دانشجویان حاضر در جلسه به بیان نظرات و عقاید خود پیرامون موضوع نشست پرداختند.

در پایان از حاضرین با آش رشته طبخ شده پذیرایی به عمل آمد که لازم به ذکر است تمام هزینه های طبخ این آش توسط اعضای هایت علمی و کارکنان دانشگاه تقبل شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر