سه‌شنبه 28 فروردین 1403   12:51:09
اخبار دانشگاه

1397/9/20 سه‌شنبه مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان شنبه 17 آذرماه ساعت 09:30 صبح مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور ریاست،کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز اردستان، فرماندار و امام جمعه محترم شهرستان و جمعی از مسئولین جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان شهرستان، تشکل ها، کانون ها و انجمن های علمی در سالن همایش های این دانشگاه برگزار شد.

برنامه های برگزار شده در این مراسم تلاوت قرآن، پخش رود جمهوری اسلامی ایران، پخش کلیپ تهیه شده توسط دانشجویان فعال فرهنگی در خصوص روز دانشجو، سخنرانی فرماندار محترم، سخنرانی رئیس جمعیت هلال احمر، سخنرانی نماینده شبکه بهداشت و درمان در خصوص ایدز، برگزاری تئاتر، تقدیر از دانشجویان برتر علمی و فرهنگی، اجرای موسیقی مجاز توسط یکی از دانشجویان، برگزاری صندلی داغ، اجرای مسابقات شاد و مفرح و پذیرایی بود.

ابتدای مراسم دکتر محمد ابراهیم ایرج پور ریاست دانشگاه پیام نور مرکز اردستان ضمن خیر مقدم و تبریک روز دانشجو به حاضران، ماجرای سال ۱۳۳۲ را مقدمه ای برای پایه گذاری روز دانشجو معرفی کردند و با ادای احترام به شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و شهدای عرصه علم و فناوری بیان داشتند راهی را که شهداء با ایثار و جان‌فشانی برای ما تبیین نمودند تا به امروز ادامه دارد و الهام بخش مسیر دانشگاهیان علی الخصوص دانشجویان خواهد شد.

وی گفت: دانشجو باید شخصیت خود را در دانشگاه به گونه ای شکل دهد که تعهد خود را نسبت به کسانی که امنیت امروز ما به خاطر از خودگذشتگی آنهاست ادا شود. ریاست دانشگاه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در کلیپ پخش شده توسط دانشجویان بیان داشتند نگاه خاص و ویژه رهبر معظم انقلاب به تاثیر دانشجویان در روند رشد کشور در همه عرصه ها به اهمیت این قشر اشاره دارد.

ایشان بیان داشتند این دانشگاه از جمله مراکزی است که مسئولان آن اعتقاد ویژه ای به توانمندی و پتانسیل دانشجو دارند و معتقدند هر دانشجو یک سرمایه معنوی است و با برنامه ریزی و سیاستگذاری در زمینه های آموزشی و فرهنگی، همه تلاش خود را برای رشد دانشجویان می نماید.

 دکتر ایرج پور در پایان سخنان خود کانون های فرهنگی و انجمن های علمی را به عنوان نقاط قوتی شمردند که می توانند با جذب حداکثری دانشجویان در قالب فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به فعالیت بپردازند.

در ادامه دکتر تاملی فرماندار جوان و پر انرژی که خود مراحل پایانی تحصیل در مقطع دکتری را می گذراند ضمن تبریک به مناسبت روز دانشجو بیان داشتند دانشجویان ما روزی که احساس کردند استقلال ملی آنها در خطر است و آرمانهایشان توسط قدرت داخلی و خارجی در معرض تهدید قرار گرفته، قد علم کردند و با عزم راسخ و فداکاری در این مسیر قدم پیش نهادند و از آن روز تا امروز که این عرصه و نماد بسیار بزرگتر شده است، ما جمعیت و جنبش دانشجویی را به عنوان یک نماد حرکت و مطالبه گری برای رفع منکرات و ترویج معروفات در جامعه می دانیم.

ایشان در پایان ضمن اشاره به اینکه روز دانشجو فرصت دیده شدن دانشجو و بهترین زمان برای بیان مطالبات دانشجویی و در واقع بهترین فرصت برای انجام رسالت دانشجویان از مسئولان است تصریح کردند که دانشجو باید مطالبه گر باشد لیکن این مطالبه باید به همراه عقلانیت باشد و از ریاست دانشگاه خواستند تا جلساتی را با موضوع پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور مسئولین شهرستان و دانشجویان برگزار نمایند.

سپس ریاست جمعیت هلال احمر و نماینده شبکه بهداشت و درمان به ترتیب در خصوص کانون هلال احمر و HIV مطالب ارزشمندی را برای دانشجویان ارائه نمودند.

لازم به توضیح است در پایان مراسم از دانشجویان برتر علمی و فرهنگی تقدیر به عمل آمد، همزمان با برگزاری مراسم نیز، نمایشگاه امداد و نجات توسط کانون هلال احمر دانشگاه با همکاری سازمان جمعیت هلال احمر استان، برپا بود ضمنا ایستگاه سلامت با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار گردید که در این ایستگاه تست HIV به صورت رایگان از داوطلبین گرفته شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر