پنجشنبه 9 فروردین 1403   20:46:39
اخبار دانشگاه

1397/11/10 چهارشنبه بازدید فرماندار شهرستان اردستان از دانشگاه پیام نور مرکز اردستان یکشنبه هفتم بهمن ماه فرماندار اردستان به منظور ارزیابی فعالیت های علمی و پژوهشی، از مرکز خلاقیت و شکوفایی و آزمایگاههای دانشگاه پیام نور این شهرستان بازدید نمود و در جریان کم و کیف امور قرار گرفت و نشستی با ریاست و اعضای علمی این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر محمد ابراهیم ایرج پور رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از حضور فرماندار به منظور ارزیابی فعالیت های علمی و پژوهشی به ارائه گزارش فعالیت های صورت گرفته در مرکز خلاقیت و شکوفایی پرداخت.

وی با اشاره به نقش مهم این مراکز در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بیان داشت فعالیت مرکز خلاقیت و شکوفایی زمينه ساز توجه نگاه‌ها به سوي توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي جوانان خلاق كشور است که این شهرستان نيروهاي انساني جوان و خوبي دارد و افراد خلاق و دارای ایده باید شناسایی شده و وارد بخش‌هاي صنعتي شوند.

در ادامه دکتر پیمان آقای عضو هیات علمی این دانشگاه رشد و شکوفایی کشور را نیازمند توجه دولتمردان به پارکهای علم و فناوری و مراکز خلاقیت و شکوفایی دانست و با تأکید بر لزوم شناسایی و جذب جوانان خوش فکر گفت : از این مراکز انتظار میرود از جوانان خلاق استفاده کنند.

وی ضمن اشاره به اقتصاد دانش‌بنیان و توجه ویژه به این شرکت‌ها درسال های اخیر  و عملکرد این شرکت‌ها با توجه به ماهیت آنها که منجر به تغییر و بهبود اقتصاد می‌شود بیان کرد مرکز خلاقیت و شکوفایی در این دانشگاه به جهت رفع معضل بیکاری و کمک به اقتصاد شهرستان تاسیس شد که تاکنون اقدامات خوبی صورت پذیرفته و ایده هایی نیز مطرح شده و برخی از ایده ها نیز در حال اجرایی شدن است لیکن برای رسیدن به شرایط ایده‌آل تلاش بیشتر و حمایت دولتمردان را لازم دارد.

پیمان آقایی گفت تا کنون چهار حلقه فعال که هر یک با ایده های خود که به تایید کارشناسان شهرک علمی و تحقیقاتی رسیده است در این مرکز مشغول فعالیت هستند و پیشرفت قابل توجهی داشته اند لازم به ذکر است این مرکز در سال اول شروع فعالیت خود نسبت به تعهدی که در برابر شهرک علمی و تحقیقاتی دارد یک گام جلوتر بوده است.

دکتر تاملی فرماندار اردستان نیز در این نشست ضمن اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگ غنی و پتانسیل های بالای شهرستان اردستان و همچنین وجود نیروهای خلاق و تاسیس مرکز خلاقیت و شکوفایی در این دانشگاه، توجه به صنایع خلاق را مورد تاکید قرار داد.

ایشان خاطر نشان کرد تحلیل وضع موجود، کشف استعدادهای منطقه و هدف گذاری که شامل تربیت سرمایه انسانی، راه اندازی پیشران های صنایع خلاق و نهایتا جذب و هدایت سرمایه در این حوزه باشد، عوامل اصلی دستیابی به اهداف حاصل از توسعه صنایع خلاق می باشد.

فرماندار شهرستان اردستان عنوان کرد: صنعت گردشگری، صنایع دستی، موسیقی و هنر تولید محتوا بخش های مختلف این صنعت را تشکیل می دهند که هر کدام به صورت تخصصی می توانند باعث دستیابی به اقتصاد پایدار در شهرستان و جذب گردشگر شوند که فرمانداری تصمیم جدی به راه اندازی مرکز نوآوری جهت مدیریت و حرکت پویا در راستای موارد یاد شده را داشت که به نظر می رسد مرکز خلاقیت و شکوفایی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان می تواند این وظیف را عهده دار و از موازی کاری جلوگیری شود.

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر