سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403   10:36:30
اخبار دانشگاه

1397/12/1 چهارشنبه بازدید علمی دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان از بیمارستان روانپزشکی مدرس چهارشنبه 17 بهمن ماه با رایزنی های قبلی و اخذ مجوز از بیمارستان روانپزشکی مدرس جهت بازدید علمی دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان از این بیمارستان و با پیگیری های مجدانه و مداوم ریاست و مسئول فرهنگی دانشگاه، 25 تن از دانشجویان رشته روانشناسی، اعضای انجمن علمی روانشناسی با همراهی استاد باباصفری از اساتید این رشته و به سرپرستی آقای محمد مهدی حاتمی مسئول آموزش دانشگاه از این بیمارستان بازدید شد.

دانشجویان ساعت 07:00 صبح از درب دانشگاه بوسیله اتوبوس که از قبل تدارک دیده شده بود شهرستان اردستان را ترک و حوالی ساعت 9 درب بیمارستان روانپزشکی مدرس ( شهرستان نجف آباد ) حاضر بودند.

این بازدید به منظور ارتقاء شناخت و آگاهی دانشجویان انجام گرفت و تا حدودی می توان آن را رضایت بخش اعلام کرد زیرا که هدف مورد نظر حاصل شد و اعضای انجمن و دانشجویان با توضیحات ارائه شده در بیمارستان با انواع بیماریهای روانی و اختلالات روانی بیشتر از قبل و به صورت عملی آشنا شده، از بخش های مختلف بازدید و با بیماران نیز ملاقات داشتند.

در حاشیه این بازدید علمی نشستی با حضور دکتر امینی روانشناس و مدیر روابط عمومی این بیمارستان برگزار شد، ایشان ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی، توضیحاتی در خصوص زمان افتتاح، مساحت، نحوه فعالیت و ... این بیمارستان ارائه داد.

 وی در ادامه به معرفی بخش های روانی بیمارستان، توضیحاتی درباره بیماران بستری شده، خدمات و فعالیت های بیمارستان پرداخت و از کلیه بخش های بیمارستان بازدید شد.

 در این بازدید دانشجویان با سه بیمار که دچار اختلالات سایکوتیک (اسکیزوفرنیا ) و مانیک (اختلال دو قطبی) بودند مصاحبه کردند و پس از اتمام هر مصاحبه به طور مفصل در مورد آن بیمار و نکات مهم در مصاحبه صورت گرفته توضیحاتی توسط روانپزشک بخش مربوطه ارائه می گردید.

بازدید از بخش موسیقی درمانی، جالبترین قسمت این بازدید علمی بود در این بخش، علاوه بر پخش موزیک، به بیمارن نوازندگی و خوانندگی تعلیم داده می شد که نیمی از بیمارانی که در این بخش حضور دارند به خوبی نوازنگی با آلات موسیقی را فراگرفته بودند که این بیماران در پایان در حضور دانشجویان به نوازندگی و خوانندگی پرداختند.

این بازدید علمی ساعت 14:00  به پایان رسید که دانشجویان پس از صرف نهار با بدرقه مسئولین بیمارستان روانپزشکی مدرس به سمت شهرستان اردستان راهی شدند و ساعت 16:00 درب دانشگاه پیام نور مرکز اردستان رسیدند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر