سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403   12:53:17
اخبار دانشگاه

1397/12/1 چهارشنبه مشارکت و حضور فعال دانشگاه پیـام نور مرکز اردستـان در نمـایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی شهرستان اردستان سه شنبه 16 بهمن ماه، نمایشگاه دستاوردهای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شهرستان اردستان واقع در سالن شهید مفتح این شهرستان با مشارکت و حضور فعال دانشگاه پیام نور مرکز اردستان افتتاح شد.

در این نمایشگاه که از 16 لغایت 22 بهمن ماه از ساعت 08:00 صبح تا 12:00 ظهر و عصرها از ساعت 16:00 تا 20:00  آماده استقبال از شهروندان و بازدیدکنندگان است ادارات، سازمان ها، نهادها و ارگانها به ارائه دستاوردهای خود می پردازند که دانشگاه پیام نور مرکز اردستان به صورت پر رنگ و فعال به ارائه دستاوردهای خود در زمینه آموزشی و پژوهشی پرداخت.

نمایشگاه دستاوردهای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هدف آشنایی نسل جوان با انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و دستاوردهای نظام در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی برپا شده و در این نمایشگاه جامعه و به ویژه نسل جوان به شیوه‌ای هنرمندانه در جریان اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار می‌گیرند.

نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی با حضور 40 دستگاه‌ شهرستان اردستان در 40 غرفه همراه با نمایشگاه و فروشگاه مشاغل سنتی و تولیدات خانگی آغاز به کار کرد و  در ابعاد مختلف با محوریت مباحث علمی، اجتماعی و غرفه پاسخگویی مسئولین به مردم فعالیت می‌کند.

در آیین افتتاح این نمایشگاه فرماندار محترم، امام جمعه و نماینده ولی فقیه شهرستان اردستان، فرمانده سپاه شهرستان و جمعی از مسئولان شهرستانی حضور داشتند.

دانشگاه پیام نور مرکز اردستان نیز به عنوان مولود انقلاب در عمر 23 ساله در این نمایشگاه حاضر و به معرفی دستاوردهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و ... پرداخت.

از دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان در این نمایشگاه می توان به ارائه کتب اعضای هیات علمی، ارائه طرح های پژوهشی صورت گرفته در مرکز خلاقیت و شکوفای این دانشگاه از قبیل:

1 طرح مقاوم سازی چمن نسبت به شوری

2 طرح تولید کالوس انار سیاه بومی منطقه اردستان

3 طرح بررسی اثر کلسیم در مقاوم سازی جلبک ها به تشعشع رادیو اکتیو

4 طرح اثر ملاتونین در مقاوم سازی چمن به کمبود آب

5 - طرح بررسی عملکرد ژن CDL در مقاومت خشکی گیاه گوجه فرنگی

6 ساخت دستگاه شیکر انکوباتور

اشاره کرد که تمامی این طرح ها از مرحله پژوهش خارج و به مرحله اجرا رسیده اند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر