پنجشنبه 9 فروردین 1403   17:39:04
اخبار دانشگاه


1398/2/5 پنجشنبه برگزاری جشن میلاد با سـعادت منجی عالم بشریت حضرت مهـدی موعود (عج) سه شنبه 3 اردیبهشت ماه با حضور رئیس، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز اردستان و همچنین با تشریف فرمایی حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا صابری، جشن میلاد با سعادت آخرین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) در سالن همایش های این دانشگاه برگزار گردید.

در ابتدای مراسم دکتر محمد ابراهیم ایرج پور رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و به ویژه میلاد با سعادت حضرت ولی عصر ( ارواحنا له الفداء ) مقدم تمامی دانشجویان و روحانیت معزز حاضر در مراسم را گرامی داشت.                                                                          

ایشان بزرگترین جشن شیعیان را میلاد امام زمان (عج) دانست و بیان داشت اعتقاد به منجی تنها مخصوص شیعیان نبوده است بلکه در تمامی ادیان چه قبل و چه بعد از اسلام، به ظهور منجی اعتقاد دارند و در یکی از آیین های کهن که از قضا ریشه در ایران دارد و همان زرتشت است اعتقاد به منجی وجود دارد.              

ایرج پور به بیان شبهات موجود در ظهور حضرت اشاره نمود و به زمینه های آمادگی جهت ظهور پرداخت که خودسازی و پرورش درون از مهمترین آنهاست.                                                                              

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا صابری نیز ضمن تبریک به مناسبت این روز خجسته، با اشاره به برخی از آسیب های مهدویت گفتند: از آسیب های مهم در معارف مهدویت برداشت های نادرست از موضوعات این فرهنگ است.                                                                                                                     

ایشان در سخنان خود برداشت نادرست از مفهوم انتظار، مردود دانستن قیام در عصر غیبت، نشان دادن چهره خشن و جنگ طلب از امام و... را از مصادیق بارز انحراف در توضیح و تفسیر معارف مهدویت دانست و افزودند كه آسیب های مهدوی از جمله مواردی است كه غفلت از آنها موجب سستی اعتقاد مردم و بویژه جوانان نسبت به اصل وجود امام مهدی (عج) و یا ابعاد مختلف شناخت آن بزرگوار است.                           

مولودی خوانی، خواندگی، استندآپ کمدی و مسابقات شاد و مفرح از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در پایان نیز به پاس تقدیر از تلاش های تیم فوتسال دانشگاه که در اسفند ماه سال 1397 موفق به کسب مقام سوم هشتمین دوره مسابقات فوتسال دانشجویان پسر دانشگاه پیام نور استان اصفهان ( یادواره شهدای مدافع حریم امنیت ) شده بودند با اهدای لوح سپاس و هدیه قدردانی شد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر