شنبه 1 اردیبهشت 1403   03:10:05
اخبار دانشگاه
1398/2/15 یکشنبه بـازدید دانشـجویان دانشگاه پیـام نور مرکز اردستـان از مرکز آموزش فنی و حرفه ای سه شنبه 10 اردیبهشت ماه مقارن با هفته مشاغل و هفته کارگر، در راستای تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر تلاش و جهاد همگانی در خصوص رونق تولید در کشور و همچنین دستور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در خصوص بازدید دانشجویان از مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور در فاصله زمانی 2 لغایت 11 اردیبهشت ماه، تعدادی از کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز اردستان با هدف اجتماعی کردن مفهوم مهارت آموزی از مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان بازدید کردند.

در این بازدید توضیحات کاملی از کلیه کارگاههای آموزشی توسط اساتید هر کارگاه داده شد که از کارگاههای بازدید شده می توان به کارگاه متالوژی، کارگاه تراشکاری و کارگاه مکانیک اشاره نمود.

مهندس مقداد مددی ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی اظهار داشت بازدیدهای دانشجویی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با توجه به ضرورت اجتماعی کردن مفهوم مهارت آموزی و ترویج گفتگوی ملی مهارت و با هدف آشنا کردن دانشجویان با مهارت آموزی، کار و کارآفرینی انجام می شود.

وی افزود با توجه به وجود توانمندي ها، امكانات و ظرفيت هاي سخت افزاري و نرم افزاري قابل توجه در مراكز آموزش فني و حرفه اي و ضرورت معرفي آنها به جامعه، برنامه « بازديد دانش آموزي و دانشجویی  از مراكز آموزش فني و حرفه اي» به صورت هماهنگ از دوم تا يازدهم ارديبهشت ماه و هم زمان با هفته معرفي مشاغل  و هفته کارگر برگزار مي شود.

ابراهیم زاهدزاده مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان نیز در این بازدید اظهار داشت آموزش های فنی و حرفه ای تکمیل کننده مدارک دانشگاهی در رشته های تخصصی محسوب می گردد و اظهار امیدواری کرد تا بتوانیم با چنین برنامه هایی روحیه مهارت آموزی و کارآفرینی را دردانشجویان تقویت نماییم.

وی در پایان افزود متاسفانه برخی فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار تجربه کافی ندارند که یادگیری آموزشهای فنی و مهارتی و توانمندسازی آنان زمینه حضور این دانش آموختگان را در بازار کارفراهم می کند، مبرهن است که رفع بیکاری جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی نیازمند ترویج و گسترش فرهنگ مهارت آموزی است و ترویج فرهنگ فراگیری آموزشهای فنی وحرفه ای در جامعه ضرورت دارد.

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر