شنبه 1 اردیبهشت 1403   16:36:22
اخبار دانشگاه
1398/3/7 سه‌شنبه برگزاری دوره آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان بلایای طبیعی یکی از دغدغه های اصلی جوامع مختلف بشری شناخته می شود که با شناخت و تعریف درست از حوادث محیطی، می توان به ایجاد ساز و کارهای مناسب دست یافت و با آموزش و آگاهی بخش همگانی، در مواقع بحرانی، سبب کاهش تلفات و خسارات شد.

افزایش وقوع بلایای مختلف طبیعی و گسترش خسارات مالی و جانی ناشی از آنها در چند سال اخیر، باعث گردید تا مدیریت فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان، به عنوان یک وظیفه " آموزش آمادگی در مقابل مخاطرات طبعی " را سر لوحه کار خود قرار دهد.

به همین جهت چهارشنبه اول خرداد ماه با حضور سرکار خانم صفابخش کارشناس محترم جمعیت هلال احمر شهرستان اردستان و تنی چند از کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز اردستان، دوره آمادگی در مقابل مخاطرات طبیعی ( سیل، زلزله و طوفان ) در این دانشگاه برگزار گردید.

در ابتدای نشست ابراهیم زاهدزاده مدیر فرهنگی دانشگاه اظهار داشت کشور ایران در معرض انواع مخاطرات طبیعی قرار دارد که همواره پیامدهای زیان بار جانی و مالی را برای جامعه به دنبال داشته است به همین دلیل لازم است که بطور مداوم برای رویارویی با این حوادث کاملا آماده باشیم و بتوانیم به آنها پاسخ بموقع و مناسب بدهیم.

ایشان هدف از برگزاری این کارگاه را آمادگی و پاسخ به مخاطرات طبیعی و کاهش خطر ناشی از آنها در جامعه عنوان کرد و افزود اجرای برنامه های آموزش تخصصی برای کارکنان و دانشجویان، ارتقای آمادگی و کاهش آسیب پذیری ایشان در برابر مخاطرات طبیعی از برنامه های اصلی برگزاری این کارگاه می باشد.

زاهدزاده گفت برگزاری این کارگاه زمینه ارتقاء توانمندی کارکنان و دانشجویان، آگاهی بخشی و آمادگی ایشان در برابر بلایای طبیعی را فراهم خواهد کرد.

کارشناس آموزش جمعیت هلال احمر شهرستان اردستان نیز گفت این قبیل برنامه‌ها و کارگروه‌ها که در هفته کاهش بلایای طبیعی در سطح شهرستان برگزار می‌شود به منظور حساس سازی جامعه در راستای افزایش آمادگی در مواجه با مخاطرات است.

ایشان خاطر نشان کرد حوادث و بلایای طبیعی سالیانه جان صدها‌ هزار نفر را می‌گیرد و  هر یک از حوادث و بلایا ‌برای شهروندان و جامعه می‌تواند عواقب بلند مدتی به همراه داشته باشد اگر در جامعه حادثه‌ یا بلایی ‌روی بدهد، دولت و سازمان‌های امدادرسان اقدام به ارائه کمک خواهند کرد، اما شهروندان نیز خود باید در برابر مخاطرات آماده باشند.

حاضران در این دوره آموزشی با مباحثی همچون؛ ضرورت آمادگی در مقابل مخاطرات طبیعی، آشنایی با انواع مخاطرات طبیعی (سیل، زلزله، سیل، طوفان و .) و نحوه مقابله با آنها آشنا شدند.

این دوره آموزشی با هدف توانمندسازی کارکنان و دانشجویان در برابر مخاطرات و بلایای طبیعی برگزار گردید.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر