پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403   16:57:37
اخبار دانشگاه
1394/8/18 دوشنبه دانشگاه پیام نور اردستان میزبان یادگاران دفاع مقدس یکشنبه شانزدهم آبان ماه 94 مراسم خاطره گویی یادگاران دفاع مقدس بود. در این مراسم باشکوه که به همت امور فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه برگزار شد در ابتدا دکتر ایرج پور رییس محترم دانشگاه به تحلیل علمی مقام شامخ شهدا پرداخت و اظهار داشت تاریخ در مقابل مقام والای این عزیزان قامت خم می کند بدون شک شهدای والا مقام تاریخ را تغییر دادند

ایرج پور به تحلیل سیره تاریخی بعضی از حکومت ها در ایران پرداخت و اظهار داشت عمده این حکومت ها در مقابل حملات دشمنان عقب نشینی کردند و بخشی از خاک ایران را واگذار نمودند اما جمهوری اسلامی ایران به رهبری بزرگ مرد تاریخ حضرت امام خمینی ( ره) و وجود جوانان مؤمن و انقلابی حتی یک وجب از خاک ایران را به تمام ابرقدرت های جهان ( در نقاب رژیم بعثی ) واگذار نکرد.

پس از ایشان سرهنگ پاسدار برادر سید مرتضی کسائی زادگان مهابادی یکی از جانبازان دفاع مقدس به بیان افتخار آفرینی جوانان دوران جنگ تحمیلی پرداخت و اظهار داشت " جوانان و نوجوانان آن روزها با عشق و صداقت به ندای سپهسالار انقلاب اسلامی ایران لبیک گفتند و با آغوش باز به میدان نبرد حق علیه باطل رفتند "

تمام قدرت های پر زرق و برق و پوشالی جهان در نقاب صدام حسین بعثی یارای مقابله با این جوانان عزیز را نداشتند و حتی یک وجب از خاک پاک ایران را نتوانستند تصرف کنند.

ایشان به جوانان امروز توصیه کردند بار سنگین مسئولیتی که جوانان دیروز برداشتند را شما باید به بهترین شکل ممکن شتابنده به جلو ببریدو به صاحب اصلی آن یعنی امام عصر ( عج ) تحویل نمایید.

سپس جناب آقای هدایتی که رزمنده و برادر شهید نیز بودند به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و ویژگی های اخلاقی منحصر به فرد برادر شهیدش را که خود دانشجو بودند برای دانشجویان عزیز بیان کرد و از آنان خواست که رهرو واقعی شهدا و رزمندگان باشند.

همزمان با برگزاری این مراسم به مناسبت شهادت امام زین العابدین ( ع) جمعی از دانشجویان در یک حرکت خود جوش به طبخ آش و پذیرایی از حاضرین پرداختند.   

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر